Årets första propp har kommit

alazzi

Trådstartare
Till den tävlingen som jag har tänkt debutera i:crazy: :o

I Tyskland (motsvarigheten till Wras) är det ofta att man har både C- och A-på samma tävling så då får ju givetvis vi som tävlar i C-tävlingen de mindre attraktiva tiderna.

De klasser som jag vill rida ligger på fredag eftermiddag, en klass
samt söndag 08.00, ingen klass på lördagen får då är det nästan bara A-tävling.

Och uppstallningen i box kostar 1000:- för hela helgen.
Varje klass kostar ca 100:- och jag vill bara tävla i Trail och Horsemanship. Western Riding och Reining finns inte för nybörjarna.

Och Pleasure är inte riktigt vår gren:rofl:

Hästlicens behövs, kostar 150:- för 5 år. Ryttarlicens om jag vill tävla i nästa kategori, inte den rena fritidsryttarklassen, kostar 700:- för ett år.

Sv: Årets första propp har kommit

Då får vi här hemma i Svedala hålla tummarna för att det går går bra. Håll fanan högt!

(Det lät lite kostsamt, du skall väl bo oxå..)

mvh Eva

Sv: Årets första propp har kommit

Usch, det är svindyra starter när man inte ens kan drömma om placering:( Konkurrensen här i Tyskland är tuffare än på motsvarande klasser på Wras-tävlingar.

Men jag tävlar mot mig själv som det så vackert heter:D Så länge som jag blir nöjd med vår insats så gör det inget om vi kommer sist;) Här finns det åtminstone ett uppklassningssystem så de riktigt duktiga måste gå uppåt i klasseran och kan inte plocka rosetter från nybörjarna i år efter år:idea:

Liknande trådar

Western Kommer från den "andra" ridsportvärlden ;) och blir synnerligen förvirrad över alla olika föreningar som finns inom westernridningen...
Svar
2
· Visningar
1 736
Senast: Texaz
·
Western Äntligen är det klart att även WRAS egna medlemmar får tävla E-klass så länge man inte tagit poäng i aktuell gren!:banana: Efter...
Svar
7
· Visningar
1 137
Senast: Thornbird
·
T
Western Idag tävlade jag för tredje gången, och det var årets första tävling. Jag var inte riktigt säker på om jag skulle åka, jag har ju alltid...
Svar
16
· Visningar
1 307
Senast: Tender
·
Western Vad är det som har hänt med western-sverige!?! När jag började tävla western (för 3år sedan) hade klubbens sommartävling ca 100anmälda...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 159
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar