Årets första lussekatter

Tora

Trådstartare
Liiiiite tidigt men när kylan kommer är det enligt mig dags att börja baka lussekatter :d :D

Så här är min för året första lussedeg):
14764671388131732419052_zpswtukbxqq.jpg


Nu skall den jäsa. Fortsättning följer......... :p
 
48 st perfekta (nåja :p) lussekatter som nu skall in i kylskåpet över natten för att jäsa klart
147647290918913100523_zpswh0ah2yk.jpg


Nu är det bara väntan kvar tills imorgon innan jag kan sätta tänderna i en nybakad lussekatt :arghh:

Men nää! Nu blev ju jag också sugen på lussekatter! :d :arghh:
Önskar att jag var bättre i köket, så jag kunde baka egna. Men tyvärr talar statistiken för att i snitt var 3e Billy-pizza jag gör sprängs i micron...:down: :angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
620
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 760
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
922
IT & mobiler Vad kan jag göra? Har inte Spotify Premium. Har provat att starta om datorn, utan resultat. Trodde först att det var något problem hos...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp