Årets föl 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mer bilder på min lillräka.

14471084501_c7b6f312e8.jpg

14314476077_3fc46b4103.jpg

14500929595_2d6c194988_n.jpg
14314273850_6aea0f6eec_n.jpg
14521030193_785e72dc9b_n.jpg

Lite sent ute men denna lilla tjej föddes 15/6 på dygn 325. Mamman lurade mig totalt då hon förra året fick hon föl på dygn 352 och visade väldigt tydligt då att det var på väg. Men det gjorde hon alltså inte denna gång så hon fölade ute på betet med kompisarna.
Siena av Sörgård :love: SnapShot - D-day-Falleur
DSC01317_zpsa5219af8.jpg

Ska avmaska med Axilur nu tänkte jag men vad väger egentligen ett 2 månaders föl? Glömde fråga veterinären hur mycket han skulle ha.

Lite sent ute men denna lilla tjej föddes 15/6 på dygn 325. Mamman lurade mig totalt då hon förra året fick hon föl på dygn 352 och visade väldigt tydligt då att det var på väg. Men det gjorde hon alltså inte denna gång så hon fölade ute på betet med kompisarna.
Siena av Sörgård :love: SnapShot - D-day-Falleur
DSC01317_zpsa5219af8.jpg
Fin! Blir den skimmel?

Där är du:)

Har du inga bilder på din nu... stora dam?

Min har ju fortfarande inte tittat ut:mad:

Var det mig du hittade? :)
Har haft fullt upp.
Tänkte faktiskt på dig häromdagen och funderade på när din skulle komma.
Är inte så långt kvar nu va?
Min lilla Daisy växer så det knakar. Hon har tappat en massa päls och ser helt skabbig ut :D Världens socialaste lilla häst :love: Här är senaste bilden
2dgnd6d.jpg

den där ser verkligenut att ha fötts med en härlig attityd.
Jo, honom var det gott gry i från första stund! Idag har han fått på sig grimma, och det är första gången jag har ett föl där fölgrimman passar från början. Han har den inte ens på innersta hålen!

Min lilla fröken är 8 veckor och blir större och större för varje vecka jag hälsar på henne. Fortfarande supersocial och ska helst vara uppe i famnen.

Det värmer i ens mattehjärta att när jag kommer ut i hagen så gnäggar både mor och dotter och knallar genast mot matte :love:

[URL=http://s115.photobucket.com/user/Lizzie_63/media/Dockan140627.jpg.html][/URL]

Fölis vill bli kliad på hela tiden

[URL=http://s115.photobucket.com/user/Lizzie_63/media/Dockan140627_3.jpg.html][/URL]

Kelsjuk fölis

[URL=http://s115.photobucket.com/user/Lizzie_63/media/Dockan140627_2.jpg.html][/URL]

/Lizzie

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 797
Senast: thoora
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar