Årets föl 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inatt kom en vacker hingstunge e. Luxus cml

Fux (såklart med tanke på syskonen haha) och fyra höga vita strumpor samt en del vitt i huvudet som synes. Vilken smällkaramell!

Jag är så nöjd över att allt gått bra hittills :love:

10492445_10152191738066344_8465704838341912954_n.jpg

Vad roligt! Grattis till den :) :love:

@mooi Tack! nu är det ju inte min fölunge (tyvärr!) utan äger mamman :) men det är givetvis jätteroligt ändå! Och skönt att förlossningen gick som en dans, så nu kan jag andas ut...lite..

Bortsett från allt det vita påminner han om stoets första avkomma som liten, Zolero :love:

e.Luxus cml -Sack- Flamingo
10357836_10152192163101344_1073869265342289196_n.jpg

@mooi Tack! nu är det ju inte min fölunge (tyvärr!) utan äger mamman :) men det är givetvis jätteroligt ändå! Och skönt att förlossningen gick som en dans, så nu kan jag andas ut...lite..

Bortsett från allt det vita påminner han om stoets första avkomma som liten, Zolero :love:

e.Luxus cml -Sack- Flamingo
10357836_10152192163101344_1073869265342289196_n.jpg

Som för mig då. Hottie åker till seminstation idag -och jag kommer vara nästan lika spänd på det (förhoppningsvis) kommande fölet som om det var mitt :p
Snygg kille i alla fall -gillar mycket vitt ^^

Tjusig:love: o ganska stor eller?

hade stoet "normala" tecken på att förlossningen var nära?

Frågar för att novisen här inbillar sig en massa:o är på dygn 213 menar givetvis 313 *förvirrad o nervös*

Tjusig:love: o ganska stor eller?

hade stoet "normala" tecken på att förlossningen var nära?

Frågar för att novisen här inbillar sig en massa:o är på dygn 213 menar givetvis 313 *förvirrad o nervös*

Nej hon hade inte det, inga vaxproppar, inget färdigfyllt juver, små gelehallon till spenar och inte helt släppta bäckenband. Jag är supernojjig men hade inte en misstanke om fölning alls. Han är nog rätt normalstor skulle jag tro.

Åh men nu blir jag nojjig- Rox har också fått:)
Var det hennes första?

jag tror mig kunna se att fölet vänt sig då min har mer hängmage. Ej mer svullen vulva dock.

Jag får nog åka o köpa nappflaska o börja ha mer koll

Jag har svårt att låta bli att posta bilder på den nya ungen :o men han är ju så grann :love: Undrar om han kommer bli lika mörk som sin far? Han är mer lik sin bror i fuxfärg som fölunge än sin syster... storebror blev ju mörkfux!
Jag skulle gärna haft möjlighet att fota honom med min systemkamera, men är glad över mobilbilderna ifrån ägaren, för som stoägare och uppfödare till syskon är jag självklart väldigt nyfiken på hur han ser ut i alla vinklar :D

en vecka gammal nu

10462924_10152205391076344_278590323232003521_n.jpg

Senast ändrad:
Hörreni lyckostar som fått föl kan ni inte slänga in lite nya bilder? Så vi (jag) som fortfarande väntar på min sega kan få lite inspiration :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 797
Senast: thoora
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar