Årets föl 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
I tisdags föddes ett litet fuxfärgat stoföl. Allt gick enligt skolboken och mammahäst tog till sig sin unge rätt omgående. Hon var lite förvånad först när den lilla gnäggade åt henne, men hon är en helt perfekt mamma. :love:
Fölet stod upp efter 20 minuter och var på benen i 5 timmar innan hon till slut lade sig och vilade. Så energisk och pigg.

Jag hade gärna visat bild men får det inte att fungera. :( Är det inte bara att kopiera bildens URL (från FB i detta fallet, bilden är "offentlig")?

Skönt att det verkar bli bättre @OutOfService
Tänkte på er igår innan jag gick och la mig för natten!

Tack för tankar och tummar både från dig och er andra! :)

Veterinären var ute och gav mer dropp, kramplösande och klyx. Magen hade kommit igång ganska bra och det hade kommit en hel del :)

Så nu ska det bara hållas koll och hoppas att det fortsätter åt rätt håll :)

@Similitude Yes - Högerklicka på bilden och välj "kopiera bildwebbadress" gå sedan hit. I verktygsfältet ovanför ditt inlägg finns en bild på ett landskap brevid smileys-ikonen. Klicka på landskapet och klistra sedan in bildwebbadressen. Om det inte fungerar kan det vara pga. sekretessinställningar från Facebook.

Nu är hon här! Stoföl föddes 04:45 inatt. Bläs och troligtvis två halvstrumpor e. Certus NL ue.Rubiquil

10330382_10202872524246905_5769586308918591186_n.jpg

Vi blev helt förälskade i att han var så trygg men ändå rörde sig riktigt bra. Var en klubbkamrat som sa att vi skulle titta på honom och det sa klick direkt. Så synd att han är såld till danmark annars hade vi gjort fler :(

Jätte vackert stoföl @Wine-tee!
Alldeles bedårande!

Ja, det är otroligt synd ang. Certus. Han var så trevlig att ha och göra med. Även hans moder är en riktig stjärna. Hon är dräktig med Ampere i år, så vem vet... ;)

Jag lägger in det från fb :D Gör bilderna offentliga, högerklickar, kopiera webbbildadress o lägger in här! Innan gick jag via tinypic, tog en evighet att ladda upp varje bild...

Min lilla princessa har nu fått lite mer ordning på sina långa ben. Idag var det alltså fullt ös - medvetslös i hagen . Idag hade mamma häst fullt sjå att hänga med ;)

/Lizzie
Skratta inte nu....men är den inte extremt långbent?
Jättefiiiin!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 791
Senast: thoora
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
816
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 053
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?