Årets föl 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årets föl 2014

Nej, fortsätt bildbomba!!! Det är bara roligt!!!
Här kommer dagens bild från oss, än så länge grushage.
Men till helgen blir det gräs :)

2heeesg.jpg

Jag tröttnar aldrig!!! Gud så söt han är!!!
Jag tvättade mammahäst idag och lillan sprang runt och under, så det skvätte på henne med. Mycket nya saker!! Borsten var väldigt intressant!! Vad gör jag med den på hennes mamma??? Går den att äta tro??? Hon är för söt lilla Daisy :love:

Färgerna kan förändras otroligt mycket. Hur mår dina hästar? Du skrev att det blev problem under fölningen, vad skedde?

Tack, snälla Warg!!
Det blir så mycket finare bilder med riktig kamera.
Bilden med tungan är ju en favorit :)

kl

Guuud så söta föl ni har! :love::love::love:
Jag läntar så ofantligt mycket efter våra föl men samtidigt känner jag mig snudd på lite rädd då de är ngr stycken i år..

Han var stor och fastnade så hon orkade inte få ut honom...
Han har givetvis veka kotor som så många andra föl men det rättar sig fort...
Meduza mår bra men verkar ff lite trött, hennes första föl så hon vallar runt honom mycket och slickar och slickar...
Han skall verkligen äta så fort han vaknar oavsett om han sovit 10 min eller en timme vilket meduza blir trött på men han klunkar i sig och får mjölkmustach...!
Lååånga ben har han också!
Tror att han kommer att bli lika mörk som Meduza även om han är väldigt ljus nu så är han mörk under...
Lång rygg, korrekt benställning, bra hals enligt en med kunskap...
Jag tycker det är svårt att varken hålla med eller säga emot då jag själv har för lite kunskap... Får väl vänta och se!

Han heter Nobel 994 och mamman är efter Rubignon.

Super fina bilder på jätte fina föl Malmir, Grandezza och Tingeling!

Min lilla plutta fick komma ut o röra lite på sig i eftermiddags, det blev mammahäst glad över!
Oj vad Nevada galopperade runt o Älva vallade henne så gott det gick :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 778
Senast: thoora
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 986
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar