Årets föl 2012

Sv: Årets föl 2012

Han har ett så klokt uttryck. Märks väl mer på översta bilden där inte blixten ställer till det, men tycker mig se det på den undre bilden med.

Äntligen har nästa i raden kommit hos oss. Grå Grävling fick igår (23e) ett stoföl, efter samma hingst som Ronnies föl.
DSC07241.JPG

Och Smokey Wolf, som hans namn nu är, vill hälsa sina fölkompisar att man inte ska ligga och dagdrömma alltför mycket i vårsolen, annars kan man missa att mamma går iväg till andra änden av hagen ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Wj68ClfboFg

Wrangler:

Han är verkligen helt underbar :love: Får en "vill ha vill ha vill ha"-känsla i hela mig :p

Det går ju att ordna :D

Men jag förstår vad du menar, han är speciell, väldigt mkt power och utstrålning har han. Och personlighet därtill. Full i bus och egna idéer.

Årets föl här är som två sidor av en hand :love:

Hade jag bara haft råd med en till så hade jag köpt honom på stört ;) :p

Ja det syns nästan på bilderna till och med, den som har turen att köpa honom kommer nog inte bli besviken :)

Snygge-grabben, vad han har vuxit till sig!

Årets första här är beräknad om ca 1 vecka men tror damen går på övertid..

Hugger sista knappen...

ÄNTLIGEN!
Efter att ha gått över tiden med 25(!) dagar nedkom Fanny med ett otroligt fint stoföl, buckskinfärgad:love: den 26/4-12
Pappa är Colonels Fella ( Chestnut)
Mamma MS Smart Thunder Go ( AKA Fanny)
Ska se om jag får till bilder, kan vara kul att få kommentarer om vad ni tror hon kommer se ut som vuxen...( mitt första buckskinföl, har inte en susning om hur de kommer att bli)
Tycker hon har väääldigt mycket vitt högst upp i svansen! Har grävt och det är faktiskt vitt och cremefärgat hela vägen från roten och 10 cm ner, därefter kommer det svarta tagel hela vägen.
Hon har vita ögonfransar samt blått i ögonen, och även lite grått i manen bland allt det svarta.
Under den vita hårremmen finns det mycket svart i botten.... Ingen ål vad jag kan utröna just nu dock så nån dun tror jag inte att hon är....

bild2.jpg

bild7.jpg

bild6.jpg

bild.jpg

Grattis!

Stig har ju helt blond/cremefärgad man och experterna säger att han kommer få helt "frosted" man, dvs silverfärgad. Hans mamma har svart man med en del frosting. Så din får förmodligen en frostig svans.

Stig hade också blå ögon när han föddes men dom är mörkare nu.

Jabba Dabba Doh!
Så har årets andra och sista föl i mitt stall anlänt :-)
En stor hingstkille f 7/5 -12.
bild10.jpg

Mamma heter Jabalina och pappa Hollywood Borrego

Och nu till 10000:- frågan , vilken färg har han?:D
Har inga perfekta bilder men lägger ut de jag har så får jag återkomma om nån dag igen med bra bilder...
bild8.jpg

han är inte mörk runt ögat, däremot väldigt röd i slemhinna, hoppas det framkommer av bilden...
Man och svans har samma ton som pälsen , ljust creme gult svansen har en del vitt i sig, svårbedömt om det är fölhår eller permanent.
Mamma är chestnut och pappa dirty palomino
ögonen är blå, relativt ljusa

Senast ändrad:

lutar åt palomino då :)
Fick höra av någon att han faktiskt kanske kunde vara champagne också, så vi får väl se vad det blir framöver när fölpälsen trillat av... ( han har faktiskt lite fräknar på mulen)
Så av fyra önskemål gick tre in, hade önskat mig två ston men fick en av varje...:p

ptja ganska nöjd med årets säsong:angel:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 975

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka