Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det kan det inte bara vara om man ska vara petig, eftersom det vita går över ryggen på det viset. Tovero är mer troligt då, dvs både overo (iom lyktan o de oregelbundna avgränsningarna vitt/färgat) och tobiano (iom vitt över ryggen). Eller någon annan kombination!
Jättefin i vilket fall!!
Det är så fantastiskt vackert med blå ögon på hästar! Snyggt tecknad är hon i ansiktet också.
Åh vad härligt med en till bebis! Vad gissar ni på för färg där då?
Jag har vänt och vridit på den där ungens teckning, och jag "känner" väl
att det är en splash gone wild/wrong.
Nyfiken:
Är det bara det vita som räknas för APHA? Oavsett om det är en "bukskäck"
eller "riktig" skäck? Big C är ju Splash, och jag vet att RR star är reggad
Overo, men han är ju fortfarande splash för det. Mamman (dom få bilder jag
sett) ser ju också ut som en klockren bukskäck.
Ja det räcker med en bukfläck (eller fläck vartsomhelst) bara den är tillräckligt stor och då måste det vara (tillräckligt mycket) rosa hud under. Så man får hålla ett mått o fota, sedan raka o göra samma sak, och skicka med registreringsansökan.
Och så måste minst en förälder vara paintreggad såklart.
Tillägg: Har för mig att fläcken måste vara 2 inches, men det står i regelboken.
Aha, intressant! Det är roligt när verkligheten visar sig vara en annan än teorin.
Jag borde egentligen läsa på mer om overo, men tar en genväg och frågar här istället... Är det mer sannolikt att sådant här händer i vissa typer av overo än i andra?