Årets föl 2012

Sv: Årets föl 2012

För att återgå till ämnet... :D

En hingst född tidigt i torsdags:

DSC07095-001.JPG

Men åhhhh....tell me more!! :love:
Stort grattis!

:banana:

Tack tack, ska framföra till modern också :laugh:

Ja, naturligtvis, wrangler, nokota är rasen och den här herren är faktiskt det första fölet helt tillverkat i Europa.

Mamma heter Ronnie (ja, det låter ju konstigt på svenska, men vi köpte henne av Ron och däröver blir den feminina versionen Ronnie ;) ) och såg ut så här i somras (som treåring):

Nokotasto%20framf%C3%B6r%20vagn.jpg

och pappa heter Buckbrush (som också det blev tokigt en gång när en lokal journalist var här och trodde vi sade F**kbrush! :eek: Som tur var skrev han inte det sedan!) och ser ut så här:

Bucky%20Nokotahingst%20vinterbild.jpg

Jösses vilka långa länkar det var... vet inte om det var bara hos mig bilderna inte syntes direkt i inlägget, men öppnar man dem i en ny flik så gick det bättre. Himla fina de där Nokotas :)

Åh.. haha, oops! Härifrån syns bilderna direkt i inlägget, men när jag klippte in länkarna tänkte jag att "Vad långa de är, ser otekniskt och oproffsigt ut, tur att ingen kommer se dem!" :o

Men bra att bilderna gick att se på något sätt iallafall! Jag kan heller inget annat än hålla med, de är himla fina hästarna :love:

*KL*
I förrgår natt kom vår andra fölunge, ett underbart sto. Tyvärr på klinik just nu men vi håller tummarna...:(

Fölis fick inte ur sig tarmbecket och fick således svår kolik till sist, inget hjälpte, varken klyx eller microlax. Efter tel. kontakt med diverse veterinärer och jourvette som givetvis hade 7 timmars jobb innan denne kunde komma så såg vi hur bebis började få svåra plågor och bli svagare. Vi fick lasta sto och föl i lastbilen för att åka till klinik och mannen satt i skåpet med fölis och en chaufför fick snabbt ringas in...

Det var ett svårt stopp, flera behandlingar och lavemang fick hon innan det släppte, dessutom hade hon slutat dia så hon fick dropp för att pigga på sig. Nu ska hon vara utom fara och imorgon hämtar vi hem henne...:love:

Jobbigt läge och efter våran sista fölunge vi fick förra året tar vi inget för givet...:(

Tack för att ni håller tummarna...

Igår kväll fölade Lusia, ett brunt hingstföl med vitt i ansiktet. Kopia av sin pappa, precis som alla Luisas föl tenderar att vara!

Underbara små krabater alla har fått :love:

Hoppas att jag kan återkomma med lite bilder efter inatt, fölning är med största sannorlikhet på gång!!!

10 minuter över midnatt föddes denna underbara fölunge :love:

DSC_0049.jpg

Efter: WHATAFRECKLYNXKENT Undan: Blue Side Zip R (Zips Chokolate Chip, Sonny Dee Bar, Ratchett m.fl)

En riktigt viljestark liten krabat som genast var uppe på benen :D

DSC_0049.jpg

Efter: WHATAFRECKLYNXKENT Undan: Blue Side Zip R (Zips Chokolate Chip, Sonny Dee Bar, Ratchett m.fl)

Åååååh, jag älskar WHATAFRECKLYNXKENT :love: Skulle jag någonsin få för mig att ta föl på min fröken står han höööögt upp.på listan :)

Jättesöt fölis måste jag ju tillägga, en riktig goding :love:

DSC_0049.jpg

Ett stort grattis till underverket, älskar Frecke, min första fölis ever hade Frecke som pappa, min fölunge var för övrigt Freckes allra första avkomma!!
:love:

Wild Rein: Kul, var det sto eller vallack? Jag har även en vallack född -02 efter Frecke, så jag är också ett fan ;)

Idag fyller fölis 1 vecka, på bilden är hon 4 dagar gammal:

DSC_0071.jpg
[/IMG]

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 975

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka