Årets dummaste fråga

Sv: Årets dummaste fråga

Jag är verkligen ingen sitsexpert, så andra får gärna rätta mig, men jag tycker att din sits ser fin ut. Du sitter ju lodrätt och, som det ser ut, i balans med hästen. Och det är ju det man vill. Om du sedan har ditt bäcken i den perfekta vinkeln etc är jag inte kvinna nog att avgöra. Men jag förstår inte riktigt varför ditt ben skulle vara rakare än så här, om detta är bekvämt för dig och du inte hamnar i stolsits, vilket du inte gör.

Det är jättelogiskt. Har man ett par centimeter hull på insidan av låren lyfts ju hela skelettet ut från hästen, och då behöver man mer böj i knäet för att sluta om hästen med underskänkeln.

Visst är det helt logiskt! Tänk om jag hade vetat detta när jag hade mina pluskilon, vad mycket enklare det hade blivit i sadeln! Nåväl, var dag lär man sig något nytt!:banana:

Säger samma sak!

Jag som nu har försökt mig på att få till det med samma längd som innan min viktuppgång och inte alls förstått varför jag inte alls kan hålla reda på stigbyglarna längre:o

Visst jag e svag i bålen också men mina ben har blivit kortare, kanske inte så märkligt med en uppgång på 20 kg:angel:

Så här ska kortas läder med gott samvete!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 897
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 221
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka