Årets bästa serie

Håller inte med många.

Westworld säsong två var så komplicerad så orkade inte se fler än tre avsnitt.

Killing Eve var mest konstig, gillade Sandra Ohs karaktär men that’s it

Däremot älskade jag:
-Sharp Objects
-Castle Rock (Bill Skarsgård var läskigt bra, och ja serien var läskig för den som inte gillar sådant)
-Love sista säsongen. Älskar den serien! :love:
-The Chilling Adventures of Sabrina
-Handmaid’s tale var bra men tyckte inte om slutet på säsong två, vet inte om jag orkar med fler faktiskt
Jag var helt tagen av Handmaid 1 men gillade inte 2 alls och kommer inte att se 3. Min kvot av Elizabeth Moss lidande ansikte är fylld för överskådlig framtid.

Men Killing Eve LÄNGTAR jag efter mer av. Sandra Oh och Jodie Comer :love:

Har just sett s1 av otrohetsdramat Doctor Foster bara för att Suranne Jones (Scott & Bailey) spelade mot Jodie Comer (Killing Eve). Vet inte riktigt vad jag tycker, lite väl skruvad kanske.

The Bodyguard och Killing Eve!

Speciellt Killing Eve! Jag såg den i en tid då jag misströstade seriemässigt och trodde alla bra serier redan blivit gjorda och sedda men blev genast återfrälst.

Haller med alla som rekommenderat the Bodyguard (aven om slutet var en besvikelse). Lagger darutover till

Mr Robot - har sett beskrivit som "tech-drama". Jag har upptackt det over julhelgen och slukar nu avsnitt. Huvudrollen ar otroligt magnetisk och det ar en smart, komplicerat plot som spelar pa intressanta teman som mental halsa, drogberoende, kapitalism, verklighet och social anxiety.

The Good Place - framforallt forsta tva sasongerna ar otroligt bra. "Lattare" men fortfarande smart TV - kortare avsnitt om 20-30 minuter och super nar man behover koppla av efter jobb t.ex. Centrerar kring huvudpersonen "Elenor Shellstrof" som dor i borjan av det forsta avsnittet. Trots att Elenor har varit en ganska hemsk manniska, sa har hon pa nagot satt hamnat i "The Good Place" i livet efter doden.

Duh! The Affair ... såg en tre-fyra avsnitt förra veckan men tyckte alla karaktärer var så otrovärdiga och jobbiga. Drar de alltså ut på trånandet i FYRA säsonger?

Det blir en femte! Men nej, trånandet pågår inte på det viset. Det tillkommer berättarröster och helt andra intriger, miljöer och relationer. Tredje säsongen var lite klen tycker jag men fjärde överraskade positivt.

Det blir en femte! Men nej, trånandet pågår inte på det viset. Det tillkommer berättarröster och helt andra intriger, miljöer och relationer. Tredje säsongen var lite klen tycker jag men fjärde överraskade positivt.
Jaha ... jag var kanske mest besviken på att kuliga snuten McNulty från The Wire skulle spela medelålders hunk men mest gick omkring och såg sinnesslö ut.

Jaha ... jag var kanske mest besviken på att kuliga snuten McNulty från The Wire skulle spela medelålders hunk men mest gick omkring och såg sinnesslö ut.
Och flåsig. Det där jävla flåsandet höll på att driva mig till vansinne. Få män har äcklat mig som han gjorde i The Affair, höll på att gå i celibat i ren panik när jag tittade på den serien.

Marcella har jag just sett men är kluven ... väldigt mycket Bron men en helgalen Marcella i stället för en imponerande Saga Norén. Men jag tittade engagerat.
Jag tror det var det lite som gjorde mig engagerad istället, man ville hoppa in och skaka om henne! (Ville iofs det med Saga med men tja.. )

Inte från i år men... Såg Broadchurch och den gillade jag jättemycket! Särskilt första säsongen.

Är i full gång med att kolla senaste säsongen av Outlander, som är mycket bättre än föregående. Naturligtvis Handmaid’s tale, och så har jag sett säsong två av The Crown som är så fantastisk trots att mitt intresse för kungligheter är i princip obefintligt. Haunting of Hill House såg jag med kärestan och vi gillade den mycket båda två. Är igång med senaste säsongen av House of Cards också men den har tappat stinget. Tycker ändå att senaste säsongen är bättre än föregående.

Alltså jag tyckte Riverdale var bra :o (Står som crime, drama mystery på IMDB).
Och Dynasty (100% Drama :angel:).

Kanske märks att jag inte kollar på så "djupa"/seriösa serier :D

Liknande trådar

Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 996
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka