årets analysvärden.

Evergreen

Trådstartare
någon som kan tänka sig att ta en kik & uttala sig lite...?

per kg/foder:

TS: 41
MJ: 4.0
SMB råprotein: 15
kalcium: 2.2
fosfor: 1.0
kalium: 9.1
magnesium: 0.4

det var evigheter sedan jag räknade foderstater, har glömt bort det mesta. vad jag förstått det som är detta ett ganska proteinfattigt och blött hösilage men med mycket energi?
förstaskörd.

Sv: årets analysvärden.

Mycket energi vet jag ju inte, kvoten ligget på 3,75 så du behöver förstärka med proteinfoder. Lucern kan vara ett förslag att lägga till, dock kan det bli dyrt om man har för avsikt att bara ge det. Sojaprotein kanske, eller något annat höjande med kvalitet.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 566
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 808
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Antar att det finns massa såna här trådar, men hittar ingen som säger "såhär bör det vara". Så, har fått analyssvar på ett hö som finns...
Svar
11
· Visningar
2 099
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 603
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka