Arena Dannero invigning

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Juanita
  • Startdatum Startdatum
J

Juanita

Någon mer som ska på invigningen av nya Arena Dannero imorgon?? :)

Sv: Arena Dannero invigning

Min gamla passis ska starta... Hade jag inte jobbat så hade jag åkt och selat honom:love:
Det var tydligen bara två lopp..
//C

Senast ändrad av en moderator:

Okej, vad kul! ;) Tråkigt att du inte kunde åka dit, det är ju inte invigning varje dag direkt..

Bara travhästar än så länge. Här är några.

Judy's Gill, "stallgrannen", som vann idag!
Judys_Gill.jpg

Babewatcher
Babewatcher.jpg

Iffy
Iffy.jpg

Nicko B.
NickoB.jpg

Arnie Shine
Arnie_Shine.jpg

K.A.Nalje
K.A.Nalje.jpg

Nebbenes Lars
Nebbenes_Lars.jpg

Texen
Texen.jpg

gamle Mini Verner!
Mini_Verner.JPG

Min lillgubbe galoppade han:(
Så du har nog ingen bild på honom:cry:
Black Eyed Tiger heter han om det skulle vara så att han fångades i din lins*hoppas*

Ingen kommer normalt undan min kamera på travdagarna :D Sen om resultatet blir bra eller mindre bra är en annan sak :angel:

Så tyvärr blev det en sämre bild på denna herre idag.

Black_Eyed_Tiger.jpg

Har ju en gammal bild på hans bror Mr Mastery också från 2004.
Mr_Mastery.jpg

Men lillebubben!!:love:
Huvan håller på att ramla av som vanligt:love:
Guuud vad jag önskar att jag inte hade jobbat utan hade fått selat istället:bump:
Tack för titten:bow:

Senast ändrad av en moderator:

Wow, fina bilder!! :bow: :)
Jag ska dit idag på clinicen med Niclas Parmler, men ska tyvärr inte stanna på själva travet efter det.. :(

Ni som är ute på lite mer travbanor, hur pass vanligt är det med gubbar som kör vattenbil och traktor som helt saknar hjärnor?
:confused:

Hörde lite annat senare också om travbanan i Övik, han var visst inte så normal i skallen heller...

Är det detta du syftar på? Synd att det skulle hända under den festliga invigningen... :crazy:

Ja tyvär är det det jag syftar på. :(
Stod alldeles brevid där dom dundrade ut från banan,
det syntes så lång väg att det skulle gå åt h-e.

Funktionärerna hade ju försökt de där chaufförerna att lugna sig hela dan. Lyckades tydligen just när vi var inne på banan, men stackarna som kom efter oss fick det desto värre istället.
Saken var ju den ena tydligen har misskött sig ganska mycket även förr.

Hoppas verkligen att de som körde vagnen klarade njurar och sånt, sällan bra att få en smäll i ryggen/sidan av en så pass tung vagn som välter på en.

I övrigt var det ju en trevlig dag med massor av härliga glada människor.

Karln är helt borta i skallen och tyvärr är det ingen som vågar ge honom sparken verkar det som. Han har härjat i många år där... vilket är fruktansvärt synd på våran annars så väldigt trevliga bana!

Ni som är ute på lite mer travbanor, hur pass vanligt är det med gubbar som kör vattenbil och traktor som helt saknar hjärnor?
:confused:

Hörde lite annat senare också om travbanan i Övik, han var visst inte så normal i skallen heller...

Jag är ganska mycket på trav. Både som aktiv, funktionär och publik. Det är mycket sällan problem med att vattenbilen och traktorer skrämmer hästarna. Sedan är det väl så att travare i regel är vana vid maskinerna och inte reagerar. Har man en som inte kan möta vattenbilen så är det helt enkelt bara att vända och åka av när den kör ut...

Detta var ju körhästar, kanske är de inte vana vid maskiner och publik i denna omfattningen? Jag vet inte heller hur rutinerade kuskarna var men ett körekipage ska väl klara av en traktor och en vattenbil?

Om det är en vettvilling som kör på Dannero så får väl detta framföras till ledningen, t ex banans vd och sportchef. De aktiva brukar ha mycket att säga till om i sådana här frågor.

Jag är ganska mycket på trav. Både som aktiv, funktionär och publik. Det är mycket sällan problem med att vattenbilen och traktorer skrämmer hästarna. Sedan är det väl så att travare i regel är vana vid maskinerna och inte reagerar. Har man en som inte kan möta vattenbilen så är det helt enkelt bara att vända och åka av när den kör ut...

Detta var ju körhästar, kanske är de inte vana vid maskiner och publik i denna omfattningen? Jag vet inte heller hur rutinerade kuskarna var men ett körekipage ska väl klara av en traktor och en vattenbil?

Om det är en vettvilling som kör på Dannero så får väl detta framföras till ledningen, t ex banans vd och sportchef. De aktiva brukar ha mycket att säga till om i sådana här frågor.

Ja givetvis är de hästar som vistas på travbanan kontinuerligt mer vana vid sådant. Konstigt vore det väl annars.
Men i detta fall verkar det ju (som zuzzi skrev längre upp också) som att de körs lite väl tokigt, hörde fler travkuskar som var en smula uppretade på den typen med.

Kusken kan jag ju säga är en otroligt säkerhetstänkade klok varelse med gott om erfaranhet, så det kan verkligen inte skyllas på henne.
Men de försökte ju få karlskrället att sakta ner ett flertal gågner, men när han och vattenbilen följer dem runt kurvan när dom försöker ta sig därifrån och hästarna blir mer och mer stressade.
Då kan man ju fundera på vad karln tänker med, ser man inte om en häst/ar blir så stressade att dom flippar ur så bör man väl knappast jobba runt djur.
Så jo dom hade nog klarat en traktor och vattenbil under normala omständigheter, men inte precis att bli jagade av dom... :smirk:

..och jodå de högre upp är fint informerade och det lär kosta dom en hel del med tanke på veterinärräkningar och bilskador, visst lär väl försäkringar täcka en del. Så nog vet dom om det, sen är det ju som Zuzzi skrev (och andra sa där) att dom inte vågat avskeda honom, hyffsat skumt.

Sen vågade inte karlsloken gå in och titta på vad han orsakat på hästarna när banveterinären försökte få in honom dit :devil:

Men som sagt en jätte trevlig dag i övrigt.

Om man ändå har en invigning, med ekipage som inte är så van vid traktor med skrapa och en vattenlastbil som travarna är så borde väl ändå föraren kunna lugna ner sig. Min syster har jobbat hos tränare på banan och när det körs unghästar som reagerar tas det inte hänsyn till.

Den här olyckan hade lätt kunnat undvikas om bara föraren hade saktat ner och väntat. Speciellt när personerna på vagnen signalerar åt föraren att han ska sakta ner.

Mångas liv riskerades. Vilket förmodligen inte rör denna människa i ryggen.

Man kan bara hoppas att det tar slut nu efter den här allvarliga olyckan... :devil:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kravet på att ridsportens samtliga OS-grenar och paralympics ska kunna gå på samma arena vid OS i Los Angeles 2028 är uppfyllda när en...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Flitig som en arbetsmyra. Prins Carl Philip representerar allt mer för kungafamiljen. Häromdagen delade han ut sitt hästpris på Friends...
Svar
0
· Visningar
205
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
309
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lunds civila ryttarförening har länge kämpat för sin nya anläggning och nu blir det äntligen av. Efter åratal av politiska diskussioner...
Svar
0
· Visningar
653
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix