arbetsryttarutbildning på strömsholm

P

puckis

Funderar lite på att gå arbetsryttarutbildingen på Strömsholm. Någon som gått den, vad tyckte ni? Vad hamnar man på för lön som galopptränare på heltid, utvecklingsmöjligheter?
Får man ta med sig egen häst ner, vad kan det kosta.. massor av frågor. Har ni svaren??

Du blir inte galopptränare på arbetsryttarutbildningen, för det måste du gå särskilda kurser.

nej men man måste ju börja någonstans. Att gå en arbetsryttarutildning kan väl inte vara helt fel, eller? Om jag nu vill bli galopptränare, vad bör jag gå istället?

Vill du bli galopptränare råder jag dig till att ta kontakt med Helena Gärtner på förbundet, tror att de börjar med en Steg 1-kurs nu till våren. Det är väldigt givande att gå dessa kurser, avslutade min utbildning så sent som i höstas. Och visst är det lämpligt att gå arbetsryttarutbildningen, då har du ju en bra grund att stå på. Lycka till.

Liknande trådar

Kropp & Själ Tog en spontan semesterdag idag och har gått hemma i hettan och fnulat lite. Jag närmar mig 40, har alltid jobbat heltid+, jobbar alltid...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 695
Senast: Ajda
·
Övr. Katt Jag har idag försäkringar till mina katter som täcker veterinär med upp till 60 000 kronor. Det är mellan försäkringen på den här sidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 707
Senast: kma
·
Skola & Jobb Jag vet att detta är en fråga som ligger många varmt om hjärtat och kan förstå varför. Men för mig är det ingen självklarhet. Frågan är...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 904
Senast: Viva
·
Katthälsa Min lilla gosse har fått en rispa på hornhinnan på ena ögat och är nu ordinerad ögondroppar och smärtstillande i 8 dagar. Han är en...
Svar
1
· Visningar
444
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama