S
semlis777
har sökt en heltidstjänst nu(då jag innan bara har arbetat som inhoppare i ca 2månader). jag undrar om jag skulle få jobbet och sen berätta att jag är gravid,har han rätt att säga upp mej pga graviditeten??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
semlis777 skrev:har sökt en heltidstjänst nu(då jag innan bara har arbetat som inhoppare i ca 2månader). jag undrar om jag skulle få jobbet och sen berätta att jag är gravid,har han rätt att säga upp mej pga graviditeten??
Minnie skrev:Är själv i samma sits. Ska på anställningsintervju på tisdag för ett ganska bra jobb. Jag kommer inte att säga något om att jag är gravid, är så kort gången så man kan skylla på att "man inte visste". Självklart känns det inte bra att ljuga men jag vågar inte chansa...
Minnie skrev:Är själv i samma sits. Ska på anställningsintervju på tisdag för ett ganska bra jobb. Jag kommer inte att säga något om att jag är gravid, är så kort gången så man kan skylla på att "man inte visste". Självklart känns det inte bra att ljuga men jag vågar inte chansa...
Kalaspinglan skrev:Du behöver kanske inte säga det på en första intervju, men går du vidare bör du berätta det... Frågan är om du vågar att INTE berätta det om du nu skulle få jobbet. Om du inte får jobbet pga att du är gravid är det kanske inte en bra arb.givare i andra lägen heller?