Arbetsmarknaden för Equiatriker??

S

stina23

Sitter seriöst och funderar på att söka equiatrikerutbildningen. Detta är vad jag vill jobba med MEN funderar samtidigt på hur arbetsmarknaden ser ut? Är behovet redan fullt? Utbildningen kostar ju pengar och man vill att framtiden ska kännas någolunda "säker". Vad tror ni??

Sv: Arbetsmarknaden för Equiatriker??

Det utbildas ju många men samtidigt växer hästporten i Sverige allt mer. Arbetsmarknaden kan nog vara olika i olika delar av landet. Rent generellt, om du ska leva på hästbehandling och ha eget företag, så är det ganska tufft och inga stora pengar att vänta. Samtidigt är det ett jobb som ger oerhört mycket tillbaka!

Kolla upp konkurrensen i din del av Sverige, följ också alla "starta eget" råd typ gör en marknadsundersökning, ha en affärsplan klar, kolla vad du ska leva på under tiden du bygger upp din verksamhet. Inte bara utbildningen kostar pengar, under tiden har du inget jobb, och när du kommer ut tar det tid innan du börjar göra någon vinst.

mvh
Lejonelle (inte equiatriker men hästmassör med egen firma)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 334
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 656
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 602
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 041
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar