Arbete i hand

angelaL

Trådstartare
Jag har börjat arbete mina hästar i hand lite småt, och det har varit jätte bra för både mig och hästarna.

Nu har jag lite funderingar kring det hela.
hur brukar ni lägga upp "ridpassen" i hand, och vad gör ni för övningar.

och hur gör ni (beskrivning) när ni gör öppnor och slutor?

Jag har konsentrerat mig på att gå rakt, få halvhalten att fungerat, på att få öppnorna mer flytande, och så har jag tagit några små trevande steg i sluta.

Sv: Arbete i hand

jag tycker att du ska titta på Katrin Wallbergs hemsida! Jag tycker väldigt mkt om den :love:

Hon har skrivit ett kapitel bland annat om arbete från marken och ett om öppna+sluta. Sen står det mkt bra i diskussionsforumet på sidan oxå. Hoppas att det kan vara till hjälp!!!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 077
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
625
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Hiss och diss del 5
  • Sytråden del 4