Arabsto stam och utställning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare CindyLou
  • Startdatum Startdatum
C

CindyLou

Jag har ett arabsto Jag kan inte så mycket om arabstammar men jag vill veta vad ni anser om hennes stam. Både positiva och negativa.

e.Kaiser (DK) ee.Medalj eu.Kurosza
u.Alfie ue.Alt (PL) uu. Gloza uue.Lexicon.

Sedan är jag intresserad av att testa på utställning,avelsvärdering. Hon är dock dräktig och beräknad nedkomst slutet av februari med icke arab. Finns den möjlighet att åka på något innan avvänjning eller får man vänta tills höst eller nästa år? Finns det någon utställning där man kan få bedömning på korsningsföl?

Sv: Arabsto stam och utställning

Det finns en speciell tråd för arabtjatter.. skriv i den istället.. där får du nog mer hjälp! :idea:

vet men nu är jag enbart intresserad om mitt sto.

Har de en dotter till Alfie! Vad kul! ´Henne har vi ägt. Hon var supertrevlig och gav oss två fina föl innan vi sålde henne. Hon lever fortfarande i bästa form i Norge! Har du någon bild på ditt sto? Heter hon Pepino Amira möjligtvis?

Hej
Jag var iväg och avelsvärderade mitt arabsto i somras i skara på sommarpremiering. Kolla på hushållningssällskapets hemsida det är de som håller i sommarpremieringarna här i skaraborg iaf. Så här står det på hemsidan om vilka som får visas:
Vilka hästar får visas?
Alla raser, alla åldrar som har pass får visas på premieringen. Gäller ston, valacker och hingstar.
Godkända och icke godkända hingstar alla åldrar får visas. Hästägaren/anmälaren ansvarar för att
alla hingstar, ett år eller äldre, visas i träns av person över 16 år.

Så du borde få visa ett korsningsföl men mejla och fråga.
Vänliga hälsningar Jessica

Var roligt att ni ägt Alfie! har du några bilder på henne? Är hennes stam bra?

Stoet jag äger heter Adele.
En vecka gamla kort.
Januari003.jpg

Januari050.jpg

Januari056.jpg

Januari036.jpg

sommaren 2008
utstllning022.jpg

utstllning101.jpg

Tack för tippset! Skara är ju grannstaden nästan:laugh:

Ja ha då är det Alfies första avkomma! Hon är en kopia av sin mor! Jag ska se om jag har några bilder av henne i datan!

hej bara surfade runt lite av en slump och såg att det var någon som skrev nåt om Pepino Amira stämmer det? För det är nämligen så att ja äger henne =)
Världens underbaraste pärla :)

Liknande trådar

C
Western Nu är det dax att börja tänka på fölnamn. Behöver hjälp med att hitta ett riktigt fint! Stoet är dräktig dag 243 och beräknas föla 24/2...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 712
Senast: wrangler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar