Lite fler bilder på lillprinsen. Han går på bete med de andra nu, men i natt blir det stallet igen eftersom det ska regna massor.
Den som han gosar med är min käre make.
Sååå söt!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite fler bilder på lillprinsen. Han går på bete med de andra nu, men i natt blir det stallet igen eftersom det ska regna massor.
Den som han gosar med är min käre make.
Här inne var det ett tag sen som jag kikade in! Så kul med alla betesbilder
Argun har haft en tuff vår med klinikvistelse och en månadsboxvila pga sårskada på knäet. Nu i Juli har han äntligen fått komma ut på bete, gissa om han var lycklig? Han börjar bli lite snygg också!
I övrigt så är det nu bekräftat stoet jag leasat är dräktig! WIIE, är så glad! Pappan är Massimo Ibn Mirokan, så ruskigt snygg! Fortsätter på de ryska linjerna
Vilken skönhet!! Wow!Korazon har börjat i skolan litegrand. Han och kompisen/halvbrorsan Nashville (angloarab) har gått tillsammans i ett år nu, först i lösdrift hela vintern och sen på sommarbete. Sprungit, busat, lekt, brottats i härliga stora hagar med backar och skogsdungar och stora springytor.
Så nu är de stora och välmusklade och börjar bli riktigt fina!
Vi har tränat longering, att ha träns på, att spolas med slang.
Korre är så lätthanterlig. Det tog två minuter för honom att fatta att han skulle ut på spåret runt mig när jag petade med spöet på bogen, åt båda hållen. Visst, det blir lite tvärstopp ibland, stå stilla och fundera lite, men han har fullt fokus och vill verkligen.
Han är rätt stor nu, närmar sig 155 cm (hemmamätning) och har mycket power och utstrålning. Hur det än blir, kastrering eller inte, så får han stanna här. Han blir mattes eget projekt!
Vad roligt att du tycker det!! Han är verkligen en trevlig unghingst, och jag är mycket svag för den här mer maffiga typen av arab, även om de flesta tycker att den är helt omodern och inte når upp till idealet. Men jag bryr mig inte om det, jag gillar massa och power och att man tydligt ser att det är en hingst man har framför sig.
Dessutom har han helt polska linjer, både på mammans och pappans sida, och han har också ärvt pappa Pakistans härliga svartbruna färg.
Så för mig ligger han på plus än så länge, och som sagt, med eller utan kulor stannar han här!
Grattis till köpet, vilken pärla!Jag märker att vi har samma smak när det kommer till typ Hoppas min lilla biffar på sig, vilket jag tror att han kommer då både hans mor och far är ganska maffiga. Jag har sagt åt honom att snabba på sig med hingstnacken
Jag tänkte förresten passa på att kläcka en nyhet jag burit på ett tag. Jag har blivit ägare till ett helt fantastiskt arabsto med helryska linjer!
Världens vackraste Palmyra (Padishah x Pobeda x Balaton), f-10 och fick vann titeln som bästa sto när hon visades på riksutställningen i Danmark 2014.
Perfektion i mina ögon
Hon kommer hem till mig i september, då hon just nu har ett föl vid sin sida. Längtar!
Vad roligt, härligt att få ett sto efter din kära yazzJag måste också berätta en sak.
1997 föddes ett stoföl här, undan min älskade Yazz (Yosefine). Pappa var Noir.
När hon var fem veckor gammal förlorade hon sitt ena öga i en olycka. Hemskt.
Hon växte upp, såldes som ettåring, jag köpte tillbaka henne ett par år senare och påbörjade inridning. Jättetrevlig häst.
En kvinna som red western köpte henne och hade henne i många år. Jag släppte taget och hade inte tänkt på henne på mycket länge när jag för en vecka sedan såg henne på annons. Kontaktade de nuvarande ägarna, som blev jätteglada över att hennes uppfödare kontaktade dem, och nu har jag köpt henne!! Det var en handling helt och hållet med hjärtat, jag skulle definitivt inte ha fler hästar, tvärtom.... och absolut inte en enögd nittonåring.....!
Men det känns så roligt och bra, och jag gläder mig åt att få träffa henne igen! I september blir det, hon har föl vid sidan nu.