Länge sedan jag skrev en uppdatering om lilla Moona. Jag berättade förut att jag hade tankar på att ge mig in i ett fölprojekt tillsammans med en uppfödare, men att det inte såg ut att bli av...nu ska det bli av o det är meningen att hon ska åka till hingsten i början på juni Känns bökigt men samtidigt superkul.
MEN hon har varit kinkig under hela våren, inte velat röra sig ordentligt på böjt spår o det slutade med att hon inte ville galoppera på böjt spår alls. Har gjort en sedvanlig hältutredning som gav ingenting ("ett sånt fint böjprov gör inte alla sexåringar" sa veterinären om min 17-åring ) o en Metacamkur likaså. Jag o medisen har bara ridit ut på henne, där har det inte synts någonting alls bara hon får vara på rakt spår o hon har varit hur pigg o glad som helst. Men hon blir inte bättre på böjt spår, snarare sämre så imorgon ska vi släpa oss till Ultuna o göra en mera grundlig utredning. Misstänker något i ländryggen men vad det nu är vill jag i alla fall få reda på innan jag drar igång en dräktighet.... Tänk om det är något som påverkar o gör att hela tanken är oklok
Håll tummarna för oss imorgon
Vad spännande! Håller tummarna för en dräktighet och en fin fölunge i nästa år. Får man fråga vad det blir för hingst?
Hoppas det inte är något allvarligt när ni åker in till kliniken och att de hittar vad som spökar och att det är lätt att åtgärda.
Hemma hos oss har vi det lugnt. Hästarna har fått fara ut på bete men rids endå och är igång en par dagar i veckan. Jag har bara två hästar hemma i sommar. Mellizza och Meciliah. Breeze får vara i grannbyn över sommaren och bli riden och tävla av tjejen som brukar tävla henne från förr. Lite tomt är det nog i stallet men känns som en bra lösning efetrsom jag endå inte kommer att kunna rida på åtminstone halva sommaren och sen när jag väl är uppe i sadeln så börjar jag lugnt och kan lika bra rida Mellizza och sen åka dit och rida Breeze.