Arabhingstar, geografiskt

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare fruxo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 817
F

fruxo

Ska troligen betäcka mitt arabsto till våren och ska nu så smått börja leta hingst. Men jag har lite dålig koll på var de "bor".
Kan jag få lite hjälp. Vad finns det för arabhingstar i "mitten" av Sverige? Kan tänka mig att åka till Dalarna, Värmland, Jämtland, ev lite högre upp i Sverige med. Jag har ett rejält arabsto, med bra ridbarhet och har gått lite distans och det är det jag vill satsa vidare på. Något förslag.

Sv: Arabhingstar, geografiskt

Skriv gärna stammen på ditt sto så blir det lite lättare.
// Linda

Du har Croix de Guerre ( brun) e. Sky Crusader u. Someone Special utanför Vansbro, han är en mycket meriterad distanshingst som är importerad från England och han har gått 16 mil.
Grausho ( skm) e. Shakespeare u. Galadriel står i Sveg, han debuterar på 8 mil i morgon på Fornabodaritten.
Gimmick ( fux) e. Ghazal u. Galadriel han står i Storfors Värmland och tävlas i lätta klasser i hoppning och distans.
Ingela

Mac Attraction och Mamba bor i Katrineholmsområdet.

Liknande trådar

Avel Jag spånar lite kring att eventuellt betäcka mitt arabsto i sommar och vill gärna ha tips på vilka arabhingstar som finns och kommer...
Svar
17
· Visningar
2 661
Senast: limona
·
Avel Trodde jag hade bestämt mig, men nu har jag värre beslutsångest än nånsin! Är novis när det gäller avel och hoppas ni vill dela med er... 4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 314
Senast: Malacki
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 835
Senast: Görel
·
Avel Hallå! Går och dagdrömmer lite om att betäcka mitt sto i framtiden. Hon är regristerad som Hannoveranare, e Don Vino och ee...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka