Arabhingst!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hoppla10
  • Startdatum Startdatum
H

Hoppla10

Är det någon här som vet något om arabhingsten Fynt. Tror att han är verksam i Danmark. Var kan man söka om utlännska hingstar?

Sv: Fynt

Gammal mycket bra stam har han, kan jag tillägga. Född på Blommeröd. Både Bask och Exelsjor i andra led. Inte fel alls... ;)

Carina på Silver Arabians.

Senast ändrad:
Sv: Arabhingst!

Hoppla10 skrev:
Är det någon här som vet något om arabhingsten Fynt. Tror att han är verksam i Danmark. Var kan man söka om utlännska hingstar?

Han har varit verksam i Danmark på f.d. Egholm Arabians (finns ej längre)....Sedan såld till Brasilien, återköpt till Blommeröd, därefter såld till Norge, men har nu i år, återkommit till Sverige.
Själv använt denna underbart gammelpolska hingst med bra resultat.

Men ska vi sedan vara riktigt petnoga, så är väl länkning til stuterier ej godkännt på detta forum?????

mvh
Carina på Cesam Arabians

Sv: Arabhingst!

Tror inte man får länka direkt till stuterier så där direkt.

Det är ju ett forum och det går ju ut på att man ska utveckla sina svar med text och bilder i den mån det går innan man lägger till länkar...och länkarna ska då användas endast i utvecklande syfte (dvs om man tar en bit av en text och någon kanske vill veta mer).Åtminstone om jag fattat rätt?

Trevlig hingst och har sett en del bilder på fina avkommor i Danmark efter honom.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 064
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 269
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V