Arabhingst!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Tessaloniki
  • Startdatum Startdatum
T

Tessaloniki

Funderar på att lägga en arabhingst på min vb travare/Hb! Tror det skulle bli en snygg blandning! Stot är rätt tung i typen! Vad tror ni? :confused:

Sv: Arabhingst!

Diskussioner angående denna sorts avel, har varit på tapeten många ggr och slutar lika dant varje gång. Du kanske skulle ta och kolla lite i dom gamla trådarna om denna sorts avel.

Högts upp på denna sidan finns en knapp som heter SÖK.
Klicka på den och skriv in ditt sökord ex travare/halvblod korsning. Då får du upp alla gamla trådar som innehåller dessa ord. sedan är det bara att läsa!

Jag har hört att många distansryttre gärna korsar varmblodstravare med arab. Fick en förfrågan på min arabhingst i somras till flera travarston som gick distans. Jag har själv inte sett någon sådan korsning. Det kan säkert bli bra som i huvudsak distanshäst, eftersom båda raserna fungerar bra i den disciplinen. Det är alltid vanskligt att korsa raser som är väldigt olika varandra, och det beror också helt och hållet på vad för slags avkomma man vill ha. Det kan bli hyfsat bra, men kan också bli dåligt.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
438
Senast: Unafraid
·
Kläder & Bli fin Jag ska på bröllop på sydligare breddgrader i mitten av juli och har börjat fundera på klädsel. Jag snubblade över den här klänningen på...
Svar
18
· Visningar
1 371
Senast: Amha
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 548
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar