Sv: Arabavel 2008/2009 forts
Ska grubbla lite åt dig med då!
För mig är det givet att om det blir ett sto så skall det börja på Est, så är det i många led. Mitt sto heter Estella, hennes mamma Estica och hennes Estamira osv...
Men svårt ändå!! Dessutom vill jag blanda in hingstnamnet på något sätt och det är ju Kormant och det var ju inte lätt. Inget jag kommer på känns liksom rätt!
Blir det en hingst så har jag ingen som helst aning. Vill ju fortfarande blanda föräldranas namn men Estella och Kormant matchar ju verkligen inte.
Man vill ju ha något riktig bra, något som säger något om hästen och lite om sig själv eftersom det är ens första uppfödning.
Hade min första hundvalpskull i somras, då skulle jag komma på fem namn och det va banne mig svårt. Men dom skulle börja på A så till slut släppte det.
Visst kan man vänta tills fölet är fött men man vill ha lite namn att välja på iaf.
Min Estella hette "fölet" för mina föräldrar i många år, nu är det dock min minishettis på tre som fått ärva det... Som min far brukar säga "hon ser ut som en stor häst som sjunkit ner i leran".
Mvh Ann