Arabavel 2008/2009 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

är det ingen som fått 1a fölet i år??

här händer det inget kul ju!

jag lägger in en bild på pselma som nu är högdräktig bilden är några veckor gammal tyvärr, magen har börjat ta form nu!

DSC_0249_236.jpg

sen tänkte jag höra med er som är lite kunnigare, kan man säga nåt om den framtida exteriören på den här saken? (fölet då alltså)

DSC_0254_241.jpg

Hon börjar ju synas att hon har en bebis där nu iallafall :)

Fölis har jag inte så mycket att säga om men det är mest för att jag är kass på att förutspå unghästars form!
Men söt är hon ju iallafall.

Svårt att säga med vinterpäls, i mörkret, taget på avstånd och felaktigt uppställd. ;)

du menar alltså att jag måste ta mig i kragen och ställa upp hästen ordenkligt o ta bra kort *suck* det är jätte jobbigt att ta kort och ställa upp hästen samtidigt tyvärr... och sambon är inte så sammarbetsvillig...

kan du säga nåt du gillar/inte gillar? du behöver inte hålla igen på kritiken, jag har inga direkt känslomässiga band till den hästen, och planen är faktiskt att sälja henne... sen gillar jag inte riktigt sättet hon är framavlad på, men det är en annan sak ;)

Hej! Tänkte höra med er som är mera insatta om utställning. Jag har ett partbred-sto, som jag funderar på att ställa ut i Maj i Näsbyholm. Nu till frågan:

Var kan man söka efter en handler? Jag har nog tyvärr inte de rätta nerverna och så har jag ingen aning om hur det går till riktigt, så känns som det är bättre att lämna över det till någon som kan.

Hej!!

Hur många dygn va hon på när bilden togs?? Och när är hon beräknad att kläcka?

Min har gått 282 dygn nu och magen spricker nog snart på henne... :D

Mvh Ann

Den bilden är ca en månad gammal, då hade hon ca 3 månader kvar, hon ska ha den 25 e april

den senaste månaden har dock magen exploderat.... råder inget tvivel om att hon är dräktig iaf! bilderna här är bara 2 dagar gamla!

Bild005.jpg

Bild024.jpg

Bild027.jpg

Jag bara måste berätta!!!!

Detta är ju mitt första föl, så jag är ju helt exalterad över allt som händer.

Idag när jag tittade på Pselmas juver så såg jag att hon har börjat fylla i!:love:

det händer saker här! woohooo!!
hon är idag på dag 273!! inte långt kvar nu! :banana::bump::banana:

Man kan säga att detta är mitt första föl också. Stoet mitt är ju fött hos mig men då var ju jag bara 11 år, så ja... det var inte jag som hade huvudansvaret på den tiden.
Och jag har arbetat med dräktiga ston på stuterier, men detta är ju något alldeles extra!
Jag längtar så och börjar till och med bli nervös nu.

Mitt sto är ju beräknad 14:e april så det är nära inpå din! Men min är verkligen JÄTTE fet.
Måste se om hon kanske vill fastna på lite bra kort idag.

Spännande detta!!! :D

Mvh Ann

jag hoppas hon får fölet den 24 e april!
alla djur som vi har/har haft som har varit födda den 24 e april har varit de absolut bästa! min nuvarande hund och självklart är pselma född den 24 e april! hon är min ängel!

du måste lägga in bilder på fölet när den kommer! jag är så nervös! och jag har inte kommit på några bra namn än :eek:

Ja, då vore det lite coolt om fölet kom 24:e! :)

Jag tror mitt föl kommer tidigare.... Blev tyvärr inga foton idag. Men det kommer givetvis på fölet sen iaf!

Inga namn här heller... Kan ju knappt sova om nätterna för det är så mkt att grubbla på!! :D

Mvh Ann

namn är ju dösvårt... jag fattar inte hur alla stuterier bär sig åt som måste hitta på namn efter namn :eek:

Du får gärna hjälpa mig om du vill!
Pappa heter Thee Apprentice, mamma Pselma, morfar Magnum Psyche

vill ha nåt som visar hur enastående bebisen är :D

Jag hittar aldrig på namn i förväg. De kommer av sig själv när fölet är fött.
Helt plötsligt slinker ett bra namn ur munnen när man snackar med fölet.

Pselmas stolinje börjar igentligen på A. Det är bara hon som inte har fått ett namn på A.
Det kan vara nått att spinna på.....
// Linda

Jo jag har oxå tänkt på det... om det blir ett sto iaf.. men om det blir en hingst så kanske jag tar nåt annat...

för det är väl så man brukar göra? eller? (ingen koll hehe)

CK : då är jag rädd att den kommer heta bebis eller älsklingen eller nåt liknande :D

men det märks väl när den kommer ut!

Ska grubbla lite åt dig med då! :D
För mig är det givet att om det blir ett sto så skall det börja på Est, så är det i många led. Mitt sto heter Estella, hennes mamma Estica och hennes Estamira osv...
Men svårt ändå!! Dessutom vill jag blanda in hingstnamnet på något sätt och det är ju Kormant och det var ju inte lätt. Inget jag kommer på känns liksom rätt!
Blir det en hingst så har jag ingen som helst aning. Vill ju fortfarande blanda föräldranas namn men Estella och Kormant matchar ju verkligen inte.
Man vill ju ha något riktig bra, något som säger något om hästen och lite om sig själv eftersom det är ens första uppfödning.

Hade min första hundvalpskull i somras, då skulle jag komma på fem namn och det va banne mig svårt. Men dom skulle börja på A så till slut släppte det.

Visst kan man vänta tills fölet är fött men man vill ha lite namn att välja på iaf. :laugh:
Min Estella hette "fölet" för mina föräldrar i många år, nu är det dock min minishettis på tre som fått ärva det... Som min far brukar säga "hon ser ut som en stor häst som sjunkit ner i leran". :p

Mvh Ann

Senast ändrad av en moderator:

När man kollar namnen bakåt på både stoet och hingsten så har du ju lite coola namn att jobba med iaf!
*avis*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka