Arabavel 2008/2009 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

Äsch, gick inte...

Senast ändrad av en moderator:

tack så jätte mycket!! :bump:
Nu ser man kanske hennes exteriör lite bättre....(?) några (gärna STORA) hingsttips till henne???

Knapplån!
Vilka ska anmäla till avelsvärdering i år?
Anmälan går ut den 10/1. Hoppas det blir fler än förra året.

*kl

I tisdags förlorade jag mitt älskade arabsto i tarmvred, så nu blir det varken betäckning eller tävlingar.:cry: Hon spräckte alla myter om araben, och var den lugnaste häst jag träffat, med otrolig tillit till människan. Hon dog bara 3,5 år gammal, men var både inkörd och inriden, och gav mig ofantligt mycket glädje under de två år jag hade med henne. Hon kommer alltid att finnas i mitt hjärta.

är det bara jag eller är det inte väldigt mkt död runtikring oss nu?

min morfar, sambons morbror, Min häst Anpir och nu har vi precis fått reda på att ena hunden kan ha en tumör vid/på ena njuren, ska ultraljuda på onsdag o se om det går att operera....

skulle inte förvåna mig om både fölis och pselma dör vid fölningen :mad:

sen får jag väl avliva nästa hund snart oxå...

(ja jag var tvungen att gnälla lite!!)

Beklagar verkligen!!
Så fruktansvärt trist.Förlorade själv ett sto i tarmvred för många år sedan o det var verkligen inte roligt.
Välkommen att skriva om din häst i minneslunden på arabhingstsidan. Får tyvärr inte länka men pm:a om du vill ha adressen.

så synd!
lider med dig
hade hoppats att få se er igen men denna gången kanske på sportcupen, ni var så coola tillsammans på turbofinalen i höstas.
tröstkramar

Tack alla ni som svarat. Visst känns det orättvist. Hon var en stjärna, och trots att hon var min första unghäst lät hon mig både rida och köra in henne, och gjorde alltid sitt bästa. Såhär i efterhand känns det som att hon var så förbenat bra för att hon hade så kort tid på sig... hon lämnar mycket kärlek och vackra minnen. Hur många 3-åringar står kvar och väntar tills matte kravlar upp i sadeln efter att ha varit halvvägs på väg mot marken? Hon lät sig lastas själv, hon kom alltid fram i hagen, lät mig våldskrama henne hur länge jag ville, gick lös på promenader... hon var en stjärna, som nu lyser någon annanstans.

Tack.. det känns som jag sprider sorg med mig just nu. Så många fina tankar som skänkts mig...:bow:

Skickar massor med tröstkramar. Måste kännas fruktansvärt. :(

// A´nna

hej jag undrar om ni vet några bra hingstar jag kan betäcka mitt sto med?
Hon heter Pepino Amira och är ca 145 så ja skulle hälst vilja betäcka med en lite större hingst med mycket arabutseende då mitt sto är väldigt arabtypiskt, hennes stam är e: sadrimo u: alfie

Vore jätte tacksam för svar

Tack :) Är han vanlig i svenska araber? Vet man något om avkommors temprament osv? Jag hittade denna häst i stamtavlan på en arab jag rider nu och det vore intressant att veta mer. Hästen har även Caribbean i samma led fast på faderns sida.

Ingen här på buke som har dessa hästar i stammen? Jag är ensam med att rida arab härikring så man har liksom ingen att "jämföra" med :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka