Arabavel 2008/2009 forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008/2009 forts

haha ja men det finns så himla många namn.. vilka vill man lyfta fram?

KL

eftersom tråden går lite trögt så tänkte jag ställa en fråga!
vilka hingstar är dina absoluta favorit hingstar? varför? har du en favorit som du bara gillar men inte alls kan förklara varför kanske?

fram med dem! de behöver inte stå i sverige, du behöver inte ha råd att betäcka med dem, och du behöver inte ens ha ett sto som passar, fram med din drömhingst bara!

Jag har en drömhingst.. Ser ut som en riktig barbiehäst och så gudomligt vacker.
Justify, e Magnum Psyche. Står i USA
Bilderna är lånade från DST Arabians hemsida
91013_1236181795.jpg

31908_1236181817.jpg

71924_1236181845.jpg

Jaha, jag och datorer..
Försöker igen då, alltså bilder på Justify
Justify-121-12-07.jpg

justify_0088.jpg

Justify.jpg

Jag väntar också föl, eller ja, Roxanne väntar! ;) Hon är som ett klot nu! Det är beräknat till 12 april! Hennes juver har också börjat ändra sig.
Va kul att vi väntar nästan samtidigt! :laugh:

Bilden tagen för ca en månad sen:
roxanne090126_29594772.jpg

Mitt sto är också beräknat till 12 april..

26420786.jpg

Rund hon med och juvret något lite fyllt de senaste mornarna..
Betäckt med samsheik..

Den har jag funderat på... Eller något i still med Koresto...
Fast det klingar liite fel i mina öron.
Ett evigt funderande detta!! :)
Längtar tills den är född så man kan utesluta något av alternativen iaf. :D

Mvh Ann

Den har jag inte alls tänkt på!!

Jo, man börjar ju undra om man skall skippa blandningen! Mkt lättare att komma på lite coolare namn utan.

Era är ju lika fet som min så nu kan jag pusta ut. :D
Hann ju aldrig kolla om det var tvillingar så jag har ju börjat bli lite orolig... men det är nog lugnt då.
Förövrigt är mitt sto omusklad och tanig i typen så hennes mage ser ju så gigantisk ut för det också.

Men vad roligt att alla väntar föl i samma veva!! :laugh:

Du har ju namn som Fame, Precious, Gold och Diva bakom Thee Apprentice. Och A Fancy Miracle och Pshyche bakom Pselma!

Kan man ju bolla runt lite... Typ blanda runt lite tex Precious Gold Diva...
Du måste komma på något eget också dock. Skulle det börja på A? Eller kanske nåt helt nytt?

Ja... man blir ju bra snurrig av dessa namnideér!!! :D

Om du vill så får du gärna snurra runt namnen hur mkt som helst och skicka en förslag lista via PM eller nåt!

då blir jag så glad så glad! :D

Jag har ett eget förslag, men jag tycker inte det är nåt bra, tyvärr är det de enda jag kommit på, men jag vill helst inte berätta det för nån :o

snurra runt med namnen så mkt du vill... jag kommer dock inte döpa fölet till nåt med diva om det blir en hingst :angel:

Färgen är det enda jag gillar på Barbiehästen. Är inte mycket för amerikanska extremtypade araber.

Angående namnförslag så döper jag alltid alla mina föl, oavsett om det är hingst eller sto, till namn som har samma begynnelsebokstav som mammans namn. För det mesta döper jag också till arabiska namn. Jag letar alltid upp namn i förväg och har nu bestämt mig för vad fölen ska heta i år. Vill dock inte skriva upp det här ännu då jag inte vill att någon annan ska hinna sno det från mig...

Ett tips om ni vill döpa till arabiska namn är att googla på "arabic names". Då får ni upp massor av träffar med listor av namn där det även står vad namnen betyder. /AFF

Jag har redan gjort det, men hittar inget som känns rätt i både munnen och i betydelsen...

man vill ju ha en trevlig betydelse och så vill man ju kunna uttala det på ett lätt sätt och helst ska man kunna få fram ett trevligt smeknamn oxå...

aja det märks väl vad den heter när den kommer ut.... frågan är om jag ska följa bokstavs regeln om jag ska ta ett namn på P eller ett på A :confused:

Ja, det är svårt att bestämma sig för något. Jag har velat fram och tillbaka flera gånger. Först tänkte jag döpa Karmenzitaas föl till Kazim (om det blir en hingst) vilket betyder "gott temperament, cool". Jag tyckte att det passade perfekt. Ka - som i Karmenzitaa och så z med i namnet. Gissa om jag blev besviken när jag såg att en häst på Tärenäs heter detta. Så där rök mitt namnförslag.

Fast nu har jag hittat ett annat som jag är nöjd med också. Ni får veta vilket när fölis är född. =)=) /AFF

Färgen är det enda jag gillar på Barbiehästen. Är inte mycket för amerikanska extremtypade araber.

Och jag gillade inte ens färgen.... ;)

Jag tycker benen ser ut att vara hur konstiga som helst, undrar om han är så märklig, eller om bilden är klippt och klistrad?

Shibalina: måste bara fråga vad det är för stam på ditt sto? På bilden du la in är hon nämligen mycket lik min tidigare häst, så det vore intressant att veta om de är besläktade på något vis....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka