• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare TotallyLost
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 845
T

TotallyLost

Ja om man ska tävla den lättaste klassen, Prova på cupen, i dressyr när det är arab sm. Räknas den då som en lokal tävling eller?
Lite virrig fråga men hoppas ni förstår :D

Sv: Arab sm!

Arab-Sm går inte efter SvRF:s tävlingsreglemente, utan efter en internationell "Green book" som till stor del efterliknar TR.
Den största skillanden ligger i att hästarna inte delas upp i ponny och stor häst, därför får du som vuxen tävla din arabponny utan problem på Arab-SM.

Om jag uppfattat det hela rätt så behöver du därför inte någon speciell licens för att vara med i klasserna i Arab-SM.

Dubbelkika med arrangörerna för säkerhets skull så att jag inte uppfattat det hela fel men jag tror att det är så här.

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 427
Senast: Mirtai
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 151
Senast: Ketrawzc
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 096
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna