I
incognito
Sv: Arab och sadel
32 i morris & nolan är inte 32 i prestige. 32 i m&n motsvarar vid bom.
32 i morris & nolan är inte 32 i prestige. 32 i m&n motsvarar vid bom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det Jeremy Rudge-sadeln du har på bild?
Såg trevlig ut! Dock som Incognito sa- den ligger nog mer ovan hästen än man kanske skulle vilja ha den. Helt ny, relativt mycket stoppning?
Men hästen såg inte alls musklad ut över ryggen, så där är frågan om aktuell bomvidd verkligen räcker till i det långa loppet, även fast JR är rätt generösa i bomvidderna?
Varken Crown eller Jeremy Rudge är dåliga sadelval till hästar med breda, platta och raka ryggar, oavsett om det är arab eller halvblod.
Ps...
Vid närmare eftertanke så kan jag kanske sadla lite längre bak, även att bogbladet går fritt redan. Frågan är bara om det 'går', eftersom sadlegjordsläget hamnar ganska fel då, längre bak än var det 'är' egentligen, ska prova i morgon coh se vad som händer. Är fortfarande helförvirrad över vart tyngdpunkten verkligen ska vara i den här sadeln. stort suck, tror jag har stirrat mig blind nu på min häst och sadel haha!
Då ska Greta alltså ha en sadel som är kort och svängd och mycket vid..
Wintec Wide nämndes ju men den finns bara i allround .
Nu kommer jag inte riktigt ihåg hur pass rak/svängd din hästs rygg är, så det beror ju på. Vissa modeller är spikraka. Andra åt det rakare hållet. Vissa är lätt svängda medan några passar rejäl svank. Kolla i Sadeltråden 2.0 för fler ideer på vad som kan provas.
Wintec Wide finns i såväl allround som dressyrmodell