Är svanskappa tillåtet att tävla distans med?

Myy

Trådstartare
Hej!

Ja, det är min fråga. Någon som vet?
Har beställt TR men inte fått det ännu.

Sv: Är svanskappa tillåtet att tävla distans med?

Ja, det är tillåtet att använda svanskappa vid distanstävling.
L

Tusen tack för det!!

Både svaret och att man får ;)

Jag har ridit en ritt med svanskappa och det gick bra enligt reglementet men inte enligt hästen.. :smirk:

Han hatar egentligen saker under svansen och eftersom jag då alltid red med svanskappa (sadeln gled fram) så gick ju det bra men under ritten så blev pressen lite större på honom och jag tror att han slog bakut i hela 4 mil...

/Camilla

Hej!

Oj, det verkar inte som någon trevlig ritt för vare sig dig eller din häst. Min häst är nu van vid svanskappan (har den vid uteritt) så jag hoppas att han tycker det är okej även när vi skall tävla.

Min var också van, trodde jag. Hade ju ändå ridit i ett halvår med svanskappa hemma men jag vet ju att han egentligen inte gillar att ha saker under svansen så jag blev ju inte förvånad, det blev bara jobbigt både för honom och för mig. Som tur är så var det en långsam CR jag red så han tröttade inte ut sig (kanske han hade slutat bocka om han varit trött?).

/Camilla

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 664
Senast: Capybara
·
Utrustning Mitt dilemma: Hööks träns Lingus är tillåtet att tävla WE på och jag gillar modellen men inte kvaliteten på lädret. Jag "gjorde" därför...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: Emiro
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 183

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka