Är så glad och stolt!

L

Lillaloppan

Igår var jag hos polisen i Revinge och L-testade min hund. Han gick igenom med godkänt resultat och får prövas som väktarhund! Tyvärr fick jag inte protokollet men jag ska lägga ut det här så fort jag fått det hemskickat. Dög inte att testas som polishund men det skiter jag i för jag är inte polis pch kommer säkert aldrig bli det heller!

Så nu är jag glad och stolt över min duktiga hund!!

En bild på min fina pojke:

IMAG0038.jpg
 
Sv: Är så glad och stolt!

Jag är inte mycket för schäfrar men jag måste faktiskt säga att detta är en riktigt fin schäfer:) Stort Grattis till en kanonfin hund!
 
Sv: Är så glad och stolt!

Å vad vacker :love: Han ser verkligen lugn och trygg ut på den bilden! Varför dög han inte att testas som polishund?
 
Sv: Är så glad och stolt!

Tack alla! :bow:

Han dög inte till att testas som polishund för han har inte så stor kamplust men det har han aldrig haft heller... Den finns där såklart men den är inte tillräckligt stor för polisens smak. Dom letar ju efter nästintill extrem kamplust..

Däremot sa han som testade honom att han har mycket goda nerver och skapar inga negativa minnesbilder vilket är positivt! Sen sa han också att det är en mycket trevlig hund! :love:
Lägger ut testprotokollet när jag fått det!
 
Sv: Är så glad och stolt!

Grattis, vad kul för dig!:)

Det var en fin kille du har, dock lite för ljus för min smak. Men han har ett väldigt fint uttryck!

Planerar du att utbilda honom till väktarhund?
 
Sv: Är så glad och stolt!

!

Planerar du att utbilda honom till väktarhund?

Jag jobbar som väktare och är också utbildad hundförare och håller på att utbilda min hund till väktarhund. Har kommit en bra bit på vägen men har en del kvar. Men å andra sidan blir man väl aldrig riktigt full-lärd!? :smirk:
 
Sv: Är så glad och stolt!

Det var ju bra att det var något sånt han föll på och inte dåliga nerver el. dylikt :)
 
Sv: Är så glad och stolt!

Ja en hund som är ett nervknippe skulle jag inte vilja ha som väktarhund...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 136
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Jag har en shetland sheepdog på dryga året, hon har sen hon kom till mig som 8 veckors valp alltid haft väldigt svårt för andra hundar...
Svar
16
· Visningar
2 417
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 198
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp