Är så besviken ( Fälltävl. Kortet )

E

Emma_lillan

Vi tog fälltävlans kortet på EN dag!!

Men gröntkort har ¨hållipå 2 mån minst!!!:confused:

Sv: Är så besviken ( Fälltävl. Kortet )

jag tog fälttävlanskortet i dag! :banana::bump: har ridit tränghoppning i dag och i går första gången ;)

jaha.. men det är ju lite skillnad! Fälttävlanskort tar man för att bevisa att man kan rida i terrängen och inte far runt och så vidare! Grönt kort är för att visa att man vet hur man ska uppföra sej på tävling o s v. Som sagt; det är lite skillnad..

När man tar görnt kort så vet man ju inte hur det går till på en tävling - har inte tävlat tidigare. Då är det endel att lära sig.

Flt kortet ska man väl ta när man känner sig redo att starta? Inte som en "det var första gången jag hoppade terräng idag" grej? Så har iaf jag uppfattat det.

precis! även om det är olika från person till person hur mkt man vet och kan om tävlingar innan man tar grönt kort. :)

tog du gröntkort på två månader ! kan inte minnas att jag gjorde det. Tycker däremot att det är dåligt att man inte alltid rider ett tempo prov då man tar Ftkort. Det gjorde aldrig jag, och jag hade gärna velat...

nej faktiskt så gjorde jag inte det, det tog ca 2 veckor eller nåt (kmr inte ihåg, var några år sen) men 2 månader var det nog inte iaf..

Vi tog fälltävlans kortet på EN dag!!

Men gröntkort har ¨hållipå 2 mån minst!!!:confused:

mina döttrar gjorde testet direkt så det tog lika långt tid som fälttävlanskortet.
Dock var ridprovet specifikt för fälttävlanskortet.

Jag tror stackas Emma_lillan har hållit på i två månader och fortfarande inte har nåt kort... Jag vet en provledare som lovar och lovar och sen aldrig dyker upp och när dom väl gjort sina prov så kan det ta veckor/månader innan det kommer nåt kort. Inte så kul ifall man vill börja tävla. Jag har nämligen ett gäng små klisterlappar som väntar på att få klistras på ett grönt kort....

Tog jätte lång stund innan vi fick vårat grönt kort, men det är inget problem om man vill tävla. Det är bara att be provledaren att skriva ett papper där det står att man tagit det och med dens namnteckning på

Personligen tyckte jag det var smidigt att det gick så fort och smärtfritt att ta FT-kortet eftersom det blev lite panik med mitt eftersom jag har svårt att få tummen ur röven :smirk:

Jag tror stackas Emma_lillan har hållit på i två månader och fortfarande inte har nåt kort... Jag vet en provledare som lovar och lovar och sen aldrig dyker upp och när dom väl gjort sina prov så kan det ta veckor/månader innan det kommer nåt kort. Inte så kul ifall man vill börja tävla. Jag har nämligen ett gäng små klisterlappar som väntar på att få klistras på ett grönt kort....

och jag tolkade det som att hon fick gå grönt kortkurs i 2månader men ft-kortet tog bara en dag. Dsv hon tycker att det borde ta längre tid att ta ft-kortet som är mycket viktigare och svårare. :D

och jag tolkade det som att hon fick gå grönt kortkurs i 2månader men ft-kortet tog bara en dag. Dsv hon tycker att det borde ta längre tid att ta ft-kortet som är mycket viktigare och svårare. :D

precis så tänkte jag åxå :D därav min -> :confused:

Sorry alla var så besviken då!!! :( Jag menar jag fattar det att det tar längre tid !!! Jag vill verkligen att det ska det också för det är ju bra att lära sig!! Nu har jag tagit gröna kortet och är jätte nöjd! Om inte Hofors Rs hade varit en sån bra klubb då hade inte jag klarat det :D Terräng kortet ska man ju bara kunna fälltävlansreglerna :o Tilla alla som tykr jag var konstig! JAG VET!!;)

Ja det är konstigt men det var bra träning i Två länga mån :D

Helt OT, är det Emma från Berga med Lillan?

Tja Gabbi!! Så då var det du iallafall. Gick i din klass 95-98. Förrästen var det jag som fixade lillan till Emma via Hanna.. då vet du nog vem jag är.. allt bra med dig?

VA!? Mitt gick på 3-4 månader :)

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 101
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Hej. Jag undrar när en tik brukar få en regelbunden löpcykel? Min tik, en golden, hade sitt första löp ganska sent. Hon var då 15...
Svar
3
· Visningar
319
Senast: WildWilma
·
Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 094
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte

Hästrelaterat