G
GaurdianAngel
Sv: ÄR SÅ ARG!! ( på min hund)
Ruskar han sig efter varje utfall? Oavsett om du korrigerat eller inte?
Ruskar han sig efter varje utfall? Oavsett om du korrigerat eller inte?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
GaurdianAngel skrev:Då jag varken känner dig eller din hund så tänkte jag bara skriva lite som du kan tänka över.
"*Vilken sida av dig går han på vid möten? Visa honom att du tar hand om detta genom att ta över honom på den sidan som mötet inte kommer på och håll honom något bakom dig. Det är du som ska ta mötet närmast dig. "
HAN går alltid på min vänstra sida, oavsett om vi möter en hund el ej,
men det klart det du säger har jag aldrig tänkt på
*"Är du säker på att han glatt fortsätter promenaden? Kan det var så att han helt enkelt tagit till sig det du sagt och gör en överslagshandling genom att bli väligt glad. Han kanske helt enkelt visar sig glad för att lätt upp stämningen och lugna dig efter din korrigering av honom."
GLATT och glatt, han gick vidare och försökte istället nosa som en galning i hundens fotspår ( jag gick över gatan), men han var inte berörd på något sätt..det är jag helt säker på.
"Att hunden ruskar sig visar ju att han faktiskt har tagit till sig, hur hårt han tagit korrigeringen kan visa sig hur snabbt efter en korrigering han ruskar sig. En ruskning betyder ofta att de skakar av sig obehaget som de utsatts för. De kan också betydda att de ruskar på sig för att förberedda sig för något, men det är inte alls lika vanligt."
DEN här gången runskade han inte på sig bokstavligen, men det är något han ofta gör när han får en tillsägelse av ngt slag,
det ser verkligen ut som om han skakar på huvudet och sedan
"glömt" att han precis fått en obehaglig korrigering..
Som sagt jag har inte sett något av hur det har gått till och det går inte att uttala sig om vad hans beteende beror på, men jag tänkte få dig att tänka till lite vad han egentligen visar.
Tippan skrev:Har ni mentaltestat honom? På riktigt alltså? Hur har han det med skärpa, försvarslust etc etc. Jag skulle ta kontakt med någon som testar hundar privat och prata med de och höra om de kan testa honom. Det är ofta lättare att sätta allt i saband om man får ett test, även om man kanske redan vet om det mesta...
Jag vet namnet på ett par stycken som jag varit med och testat hundar hos och som jag vet är seriöst och inget "hemmabygge".
Geezer skrev:Hur såg MH ut då?
Tippan skrev:Vad bedömer man på inträdesprovet?
Tippan skrev:Är så jäkla konstigt att han har så mycket att tänka på de andra hundarna trots att han liksom jobbar...
Är han lite för skärpt kanske? Han kanske kan gör allt samtidigt som han kontrollerar omgivningen. Min äldre hund kan knappt gå och tugga tuggummi samtidigt. Jobbar hon har hon NOLL koll på omgivningen... Då kan vad som helst hända utan att hon märker. Då gör hon verkligen bara ARBETE!
Tippan skrev:Jag tänkte att han gjorde hela provet bra, men att det ändå fanns med att han käftade mot de andra hundarna. Jag tänkte att han kunde jobba och käfta samtidigt...
Eh? Förstod du nu vad jag menade?