Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
_otursbarn_ skrev:Ska köpa häst och har siktat in mig på ett 6 årigt hoppsto. Hon är
efter Cardento ue: en connemara hingst ( mamman också connemara). Hästen är jättesnygg, mörkgrå. Connemara kropp, lite kraftig men inte tungriden eller lång i kroppen. Passar mig jättebra i ridningen.
Aldrig tävlad, hoppad över 120 på träning. KOmmer nog kunna gå iaf 110 hoppning och LB, La dressyr..
de har satt ett pris på 65 000 ( ingen utrustning förutom träns). men är det ett rimligt pris?
Hittade mankhöjden själv :smirk: Måste bara påpeka att min rena Connemara är 140,0 com och hon hoppar ca 1,10 utan några större problem, så varför skulle en häst som är 160 cm ha problem att hoppa högre än min "plutt" på 140 cm ??_otursbarn_ skrev:hon är 160.
Anledningen till att hon inte hoppat högre är endast att ägaren inte vågar ( dottern gick omkull med sin ponny och blev lite rädd, och mammam gilalr helt enkelt inte höga hinder).
Diabolical_Kitten skrev:För 65 000 ska du kunna få en häst som är utbildad LA, 110 hopp (och iaf tävlad på clearround, det är stor skillnad att hoppa en bana på 110 med snäva svängar och konstiga hinder än vad det är att hoppa ett hinder på 110 som är ett vanligt hinder, inte en oxer eller liknande.)