Är ni ute nu?

Mirre

Trådstartare
Är runt -20 här nu.
Går ni ut med era små när det är så kallt?
Ansiktet blir ju jättekallt, hur gör ni?

Sv: Är ni ute nu?

Vi hade ca -15 igår. Var ute på en promenad på ca en timme, med väl inpackad Gry. Visst blev kinderna kalla, men om resten av kroppen är varm så är det nog ingen fara. Gry mådde bra och var glad iaf!

Absolut! Skulle få spunk om jag bara var inne. När jag mockar står dock vagnen i stallet när det är så kallt som idag (-15 ca), då var det -2 i stallet. Annars sover hon i vagnen på trappen, till ca -10 typ, under får hon sova inne.

Jag har smörjt lite med idomin eller helosan. Runt mun och näsa som gärna blir blöta av dreggel och snor dessutom.

Vi har varit ute några vändor med Edvin nerpackad med fårskinnsfäll och filt med mössa och halsduk. :) Han har det nog goare än vi som är utanför vagnen. :) Vi har varit ute i 3 timmar och gått när det var 18 minus. Han både sov och var vaken. Kände med jämna mellanrum och han var alldeles lagom varm. :)

Jag har för mig att man inte ska smörja barnen när det är kallt ute. Kommer inte ihåg varför, men jag vill minnas att man inte ska göra det iaf!

det fick jag också höra. Är dom torra och narriga efter en promenad ute i kallt väder skulle
man smörja på kvällen innan läggdax, gjorde man det innan promenaden fanns risken att
kinderna kunde få köldskador.

Det beror på vad du smörjer med. Man ska smörja med en salva som inte innehåller vatten.

Ja men dem är ju vana vid kylan, dessutom är det säkert en annan typ av kyla där jämfört med här.

Min brorsdotter sover alltid ute i vagnen oavsett, ja någon form av gräns har dom säkerligen men där dom bor är det ofta -20 och det är inga problem alls.

Sålänge dom är varma om kroppen så är det nog ingen fara alls. :)

Mina är ute oavsett väder, Alvin sover nerbäddad i vagnen med fårskinn och varma filtar. Lite kall om kinderna kan han dock vara ibland. Elis är så pass stor att han säger till om han fryser.

Alvin var ute med pappa i helgen, och hade snor under näsan. Under den korta promenaden de var ute hann det frysa och bli en blåsa, kraken.

Jag smörjer också under näsorna på båda grabbarna, men med salvor som inte kan frysa.

Matilda sover ute varje dag, hon är 1,5 år nu. Helt omöjligt att få henne att somna inne på dagen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
480
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Gravid - 1år Vi funderar på att åka på en charter i vår. Men hur gör man med bilstolar? Vi kommer ha med oss en 8 månaders och en 3,5åring. Verkar...
Svar
14
· Visningar
591
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat