Är ni med i någon körklubb?

Inelin

Trådstartare
Eller är ni kanske med i en körsektion?

Isåfall, är ni aktiva? arrangeras träningar och tävlingar? Är det många medlemmar? Vad har ni för aktiviterer?

Jag har länge tänkt att gå med i Eskilstuna körsektion, det har bara inte blivit av än, är ju nervöst att komma där ny utan att känna någon. :o Någon här på Buke som är med där?

Jag är ju med i Rid och Körklubben shetland, ska nu bli medlem i strömsholmskuskarna och träna lite med dom sen.. *nervöst*

Men, vad skoj!! Kör du enbet eller kanske par? Har du tävlat någon gång?

Strömsholmkuskarna!! wow det lät etablerat. Kör du dina shettisar, eller har du större hästar? Undrar nyfiken Inelin.

Är med i Upplands kuskarna som är aktiva med både tävlingar och träningar av alla de slag, även inkörnings kurser :)

Endast enbet änsålänge. Jag har tävlat ett par gånger, men bara på RKS tävlingar. Jag vet ingenting om Strömsholmskuskarna men det är ju rätt nära och så, får se hur det blir sen när jag fått igång hästarna ordentligt då jag ska börja träna med dom. Har bara shettisar som jag kör. :) Tävlar du nåt, eller ska börja? Mvh Sofie

Hur går det till på en träning? Har alla egna vagnar, eller finns det utrustning att låna?
Är ni i ridhus eller ute? Flera samtidigt eller individuell träning? :)

Okej.. Om du inte har aldeles för långt till Bro utanför Enköping, mot stocholm så tycker jag att du ska bli medlem i Rid och Körklubben shetland.. Ja, jag har grönt kort, tog det ihop med några ryttare ifrån stallet. :)

Är inte medlem i nån körsektion, men vill nog bli. Har lite ambitioner om att börja tävla i sommar...

Skoj att du funderar på att börja tävla, vilken gren är du intresserad av?
Jag skulle också vilja tävla lite lätt frammöver. Det är roligare att träna om man har ett mål tycker jag. Och man tävlar ju främst mot sig själv, som en bekräftelse att man utvecklas. :)

Jag har tolv mil till Bro, kanske lite långt.
Men det verkar vara en bra klubb. Arrengerar shetlandsagillity om jag minns rätt.

Hur långt har du till Västerås då? En tävling kommer ev. att vara i mitt stall.. Det är en jättebra klubb :)

Brukskörning har vi DM på gården så det blir det.
Men det jag mest är intresserad av dressyr och pressision! Men är så dåligt insatt i körvärden :crazy:
Har kört mycket och tävlat en del, men bara i bruks, så läskigt att åka ut på "vanliga" körtävlingar.
Just nu är min vagn inte helt klar så kör inte så ofta (2-3gånger i månaden) men förhoppningsvis ska det bli mycket mera när vagnen är klar :bump: :bump:
Men min först mål är att ta mig väg och spana på körtävlingar!

Berätta mera om när du tävlade i Bruks!! :bump: Vad hade du för häst? Hur gick tävlingsgrenen till?
Bygger du en egen vagn eller renoverar du? Jag vill också ut och kika lite på när andra tävlar. Då snappar man upp mycket information.

När jag tävlat bruks har jag haft lite olika hästar, dels några nordisar och sen en fjording :love: Det är md fjorden som det gått bra, vunnit ett DM =SM, jätteskoj att vara där och få se och lära! Hade inga större ambitioner och var nöjd med att klara banan utan uteslutningar.
Man kör en bana och ska klara av vissa saker. Tex, slalom, backa i vinkel, backning in i port, gå över en bro, vattengrav, parkera nära ett flak, skrämselhinder och så vidare. Skoj! Varken häst eller kusk måste vara jättesuktiga utan man kan ha rätt skoj ändå(www.juf.se , dom som anordnar)

Jag håller på att renovera en trätrilla :bump:
Mest målajobb men några brädor att byta, fixa dom nya skacklarna, svetsa lite, sy dynor och fixa ryggstöden :) Blir snyggt!
Tror inte vagnen duger att tävla med (men att träna med) en i stallet har en mara som jag hoppas på att få låna till tävling)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 942
Senast: Shaggy
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: Lady_S
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 569
Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka