Är ni födda i en orgasm?

No1

Trådstartare
Man kan läsa mycket i tidningarna.
En del mindre trovärdigt än annat.
Nu undrar jag, har någon någonsin upplevt eller känner någon som upplevt orgasmliknande känslor under förlossning? Det ska ju tydligen vara en vanlig företeelse :p.

"Den amerikanska dokumentären ”Orgasmic Birth” visar kvinnor som stönar av vällust under förlossningen.

Debra Pascali-Bonaro, barnmorska och kvinnan bakom dokumentären säger att det är en vanlig företeelse.
Experter, som intervjuas i dokumentären, säger att förlossningen ökar nivån av måbra-hormonet oxytocin.
Det kan, i kombination med att bebisen stimulerar mammans g-punkt, utlösa en orgasm.

Källa: The Sun "

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article5448950.ab

Sv: Är ni födda i en orgasm?

Alltså, så himla vanligt tror ju inte jag att det är:grin:

Sen har jag väldigt svårt att föreställa mig det här, visst, även om g-punkten stimuleras till en orgasm så tror jag att smärtan tar sån överhand att orgasmen inte känns.
JAg kan lova att jag hade inte kännt ngn orgasm när jag födde,hur intensiv den än var. JAg va så fokuserad på det som hände och vad jag skulle göra. Det sista jag kände va fysisk njutning:grin:

Ja, men det beror ju på hur man menar. När jag fått ut min son så lade jag mig ner och var helt slut, glad att det var över (och glad att han mådde bra givetvis!). Om det är det de menar med en kvinnlig orgasm så stämmer det ju på mig. Men min definition på orgasm är ju att det är skönt och når en peak, och då stämmer det definitivt inte. Men har man definitionen att det gör ont och man är lättad när det är klart, så visst.

Vanligt tror jag verkligen inte att det är, MagicaDeHex uttryckte sig väldigt bra. :)

Vanlig företeelse - my ass!

Det måste vara hittepå av nån som vill att vi ska föda fler barn. Orgasm var det sista jag tänkte på!

Nix, är inte dragen åt det sadomachosista hållet ;)

Skämt o sido,
Nej det gjorde åt hel*ete för ont för att jag ens skulle tänka åt det hållet.....
Så jag håller med ovanstående talare.

Skulle tro att det är många som vill tro och romantisera förlossning,
istället för det jobb och slit som det verkligen är.
Belöningen får man ju när resultatet har kommit ut & fram :D

Tvivlar på att jag skulle nå orgasm när fokus ligger så starkt på något heeeelt annat. Särskilt vanligt tror jag inte att det är.

Nä ingen orgasm under min förlossning enbart jävligt ont och sjukt fokuserad;)

Säkert ungefär lika vanligt som att vi kvinnor får orgasm när vi cyklar eller rider.
;)

En kille jag träffade för många år sen var övertygad om att han visste varför så många tjejer gillade att rida. Det berodde på att vi fick orgasm i sadeln! :idea: Han hade haft någon tjej som påstått att hon fått det och därmed så var det den enda sanningen som fanns. Jag ljög ju bara när jag förnekade att jag någonsin känt en sådan känsla...

Nån sån kille har jag oxå stött på i mina tonårsdar. HAn va oxå helt övertygad om att det va därför tjejer red. Annars skulle dom inte sitta och "gnugga" så i sadeln....suck,sicka nötter det finns

Säkert ungefär lika vanligt som att vi kvinnor får orgasm när vi cyklar eller rider.
;)

En kille jag träffade för många år sen var övertygad om att han visste varför så många tjejer gillade att rida. Det berodde på att vi fick orgasm i sadeln! :idea: Han hade haft någon tjej som påstått att hon fått det och därmed så var det den enda sanningen som fanns. Jag ljög ju bara när jag förnekade att jag någonsin känt en sådan känsla...

:rofl:

Jag såg den frågan i en frågespalt i en porrtidning en gång för säkert 20 år sedan.

Svaret blev att tjejer får ofta orgasm under ridning och det säkraste sättet vara att hoppa för då fick de alltid orgasm.Sen stod det att hästintresset var så stort hos tjejer för det var så tätt kopplat till sex.

Så jävla idiotiskt!

Nope.

Närmaste orgasm liknande jag kan tänka mig är lättnaden att det äntligen är över & man kan pusta ut.

Men stöna av vällust?? Näe, långt ifrån...

;)

Mja.

Jag har själv en gång lyckats hamna "rätt" i sadeln i nedsutten trav & upplevelsen var inte helt oangenäm. Dock blev det ingen orgasm då jag satte mig "rätt" igen dvs inte så långt fram i sadeln.
Kan inte skrika av vällust i ett ridhus för en tränare.. :crazy:

Djälvklart fick jag en orgasm... Vad har ni haft för förlossningar? :angel:

Eller inte... Det har dock gjort ont och har ajg stönat så har det i så fall varit av smärta....

"Vanligt?" Inväntar spänt någon som instämmer i detta påstående. Nej mera ett olidligt helvete, total smärtdimma och helt ofokuserad :p

Drar mig till minne en tråd för ett år sedan eller nåt *letar*..

Hittade! den måste ha etsat sig fast i mitt minne:o
Detta är väl i det närmaste en orgasmisk förlossning (eller "tillräckligt" med smärtstillande?)

Nej, igen orgasm, tyvärr.;) Jag håller med Sol; jag måste vara någorlunda fokuserad på sex för att få orgasm.

Men däremot tyckte jag att det var en sensuell upplevelse. AW skriver något om att det ska vara lustfyllt att göra barn, föda och amma. Jag håller med. Den där extra kärlekskicken, som både handlar om kärleken till barnet, och kärleken mellan mig och min man, var ofta närvarande under både graviditeten, förlossningen och efteråt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka