Är ni födda i en orgasm?

Sv: Är ni födda i en orgasm?

Det vilar en förbannelse över kvinnorna i min familj: vi har mycket utdragna förlossningar. Jag garanterar att det inte påminner det allra minsta lilla om orgasm att ha krystvärkar i sex timmar, efter flera dygns pågående förlossning. Snarare liknar det nära-döden-upplevelser. Dessutom var lustgas den vidrigaste "drog" jag någonsin varit i närheten av, ett extremt obehagligt rus. Hur sjutton kan det vara så vanligt att man använder det vid förlossningar?

Dessutom var lustgas den vidrigaste "drog" jag någonsin varit i närheten av, ett extremt obehagligt rus. Hur sjutton kan det vara så vanligt att man använder det vid förlossningar?

Kan vara för att en del, tex. jag, tycker att lustgasen är helt fantastisk att ta till.;)

Jag har faktiskt upplevt detta.;)
När jag födde min fösta son (som tillslut plockades ut med snitt) fick jag multipla orgasmer :o
Detta hände i öppningsskedet och när jag tog lusgas samtidigt som jag hade värkar.
Vet dock inte om jag kan kalla det direkt skönt...
Detta är ytterst svårt att beskriva. Jag var ju dessutom hög som ett hus av lustgasen.
Men nu ska jag försöka förklara känslan. Kommer att låta väldigt Psykadeliskt :D

Först började värken - tog lustgasen
värken blev värre, sen blev smärtan som ett ljud och sedan blev smärtan vit (jag blundade hela tiden, så det kan vara därför jag lyckades gå in så i mig själv)
När smärtan blivit vit, exploderade den i en väldigt kraftig orgasm, som jag då tyckte var något som jag inte ens önskade min värsta fiende, samtidigt som det var bland det underbaraste jag varit med om. Nu kan jag dö lycklig, vet jag att jag kläckte ur mig till min käre make, mitt upp i förlossningsvärkarna... :o
När sedan värkarna blev tätare och tätare, kom även "orgasmerna" tätare och tätare. Detta var jättejobbigt efersom det kändes som jag skulle få hjärtinfarkt och dö mitt i alltihop. Dessutom var det som sagt fruktansvärt plågsamt och någonstans även skönt på sitt sätt. När de kom såhär tätt var det inte alls behagligt, bara tröttande och obehagligt. Det var inte någonsin en sexuell upplevelse egentligen. Jag var självklart inte sexuellt upphetsad. Finns inget upphetsande i att föda barn direkt :crazy: Dessa "orgasmer" kom iallafall.
Innan jag gav upp och snittades (hade planerat snitt vid behov pga förlossningsskräck) sa jag flera gånger : Nej inte nu igen och det berodde inte på värken, utan på dessa ofrivilliga "orgasmer".
Vet inte om det var sånna här orgasmer de menade i artikeln (har inte läst den faktiskt, ska göra det nu:angel:)

// anna

Senast ändrad:

Ett tillägg!
När jag födde barn nr två. Upplevde jag inte detta igen, som väl var :D

Det var en vanlig, helt igenom smärtfylld förlossning ;)

// Anna

Häftigt att det faktiskt var någon som upplevt det! Eller ja det lät ju lite sisådär... men ändå. Visst är smärta och njutning i samma klump i hjärnan?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka