T
teammalmgren
Mitt flb har idag haft Besök av Equterapeften. Han hittade lite grejer som jag skulle behöva diskutera igenom lite. Det han har haft problem med är att gå på volt, haft ont i ryggen samt 3 gradig hälta runt om.
Exteriört sett är han ok förutom att han e kohasig och har något hängande framknän.
Detta hittade han:
Vänster bak: Insida griffelben, tvärband has.
Höger bak: Ytliga böjsenan lite öm vid palp. Gaffelband strax ovan förgrening, Has tvärband ÖM!!
Höger fram: ytliga böjsenan något palp. öm, liten känning gaffelband.
Vä+Hö bak insida lårmuskel.
Lite stelare överlag i Höger sida, Svag i vänster fram.
Har en början till vargtand höger sida.
Han var även palp. öm i ryggen dock inget att göra åt just nu, han varit i vila.
Han lossade "ljumskarna", samt ett framknä. I övrig verkar det sitta i muskulaturen och i senor och ligament.
Åtgärder vi fått att göra: Sko med flappsular fram samt rätta till hovarna, försöka lägga ut hoven lite, samt korta tårna i bak.
Även blisstring med 70/30 Speedway/cedar. Över hasen i fram samt patellan vid knä, griffelbenet. I övrigt stå lindad med
BoT på nätterna.
Igångsättning och återbyggnad samt återbesök om minst 4 veckor.
Jag antar att allt detta gett den 3 gradig haltan han redan behandlats för. Största boven ser faktist ut att vara hovarna. Får jag tag i min gammla hovis ska han nog vara glad om han får behålla sin hörsel.
Exteriört sett är han ok förutom att han e kohasig och har något hängande framknän.
Detta hittade han:
Vänster bak: Insida griffelben, tvärband has.
Höger bak: Ytliga böjsenan lite öm vid palp. Gaffelband strax ovan förgrening, Has tvärband ÖM!!
Höger fram: ytliga böjsenan något palp. öm, liten känning gaffelband.
Vä+Hö bak insida lårmuskel.
Lite stelare överlag i Höger sida, Svag i vänster fram.
Har en början till vargtand höger sida.
Han var även palp. öm i ryggen dock inget att göra åt just nu, han varit i vila.
Han lossade "ljumskarna", samt ett framknä. I övrig verkar det sitta i muskulaturen och i senor och ligament.
Åtgärder vi fått att göra: Sko med flappsular fram samt rätta till hovarna, försöka lägga ut hoven lite, samt korta tårna i bak.
Även blisstring med 70/30 Speedway/cedar. Över hasen i fram samt patellan vid knä, griffelbenet. I övrigt stå lindad med
BoT på nätterna.
Igångsättning och återbyggnad samt återbesök om minst 4 veckor.
Jag antar att allt detta gett den 3 gradig haltan han redan behandlats för. Största boven ser faktist ut att vara hovarna. Får jag tag i min gammla hovis ska han nog vara glad om han får behålla sin hörsel.