akj<3
Trådstartare
När jag rider ut på min 6-åriga ponny kan hon bestämma sig för att fortsätta att galoppera och inte lyssna på mig när jag säger åt henne att stanna. Det slutar ofta i att jag måste styra in henne på en volt för att få stopp på henne, men det är inte alltid så lätt på smala grusvägar/stigar. Hon är min första ponny som jag kan rida ordentligt på. Hon kom till mig för ca två månader sedan. För kanske en månad sedan satte hon av i full fart hemåt och jag kunde varken styra eller stanna. Hon sneddade över en blöt gräsfläck och vi gick omkull. Jag har blivit rädd för att galoppera på henne när jag rider ut. Jag känner mig rätt så trygg i att skritta och trava. Idag red jag ut med min kompis men hon stack iväg ändå, trots att min kompis häst stod stilla. På ridbanan har det funkat bra. Jag tycker om henne så mycket, hon har en så underbar personlighet och är så fin att rida när hon inte gör så. Men är hon för svår för mig? Bör jag leta efter en annan häst? Jag tycker att hon är jätte rolig att rida, förutom att galoppera på uteritter. Blir så otroligt tacksam för tips och svar!
/Akj
/Akj