Är min granne klok??

movi

Trådstartare
Ja,ni som vet historein om min stallkatt som ibland kommer hem hit på besök..Han kan inte vistas inomhus,då han kissar precis överallt,trots ihärdiga försök på lådträning..

Så,när han kommer hit,då kör jag ut honom till stallet i bilen,ca 1km..Han kommer hit ca 1 gång/v!
Där har han precis allt,människor, mat, värme i fikarummet, kattkompis, tak över huvudet mm!

Men,min granne hon tycker jag är elak,så ser jag inte att han kommer,då låser hon in honom i tvättstugan,sätter på torken och ger han mat..Vilket innebär att där kan han sitta i flera timmar i +30..

Har pratat flertal gånger med henne,totalvägrar att lyssna,har satt upp lapp på tvättstugan,den river hon ner och slänger framför min dörr..Och hyresvärden har pratat med henne! Nu hälsar hon inte ens på mig..

Och nu tänkte jag,jag sätter en lapp på min dörr,får på den ska hon inte vara och riva bort lappar..jojo
Jag satte upp den igår,idag såg den ut så här..

Vad ska jag göra? Måste jag avliva katten för att hon varken lyssnar på mig eller hyresvärden?
18901619.jpg

Sv: Är min granne klok??

Men vad är det för j*vla tant?! Säg till henne att du ska se till att få henne vräkt om hon inte slutar låsa in stackars djur i tvättstugan! Hur gammal är hon? Det ser ju ut som det är någon trotsig tonåring som har vart o kladdat på lappen!

Hon är...70 år och det är helt sant att det är hennes ålder!

Ja,det är väl snart det enda att göra,men sen finns det nog ingen chans till grannsämja,får väl ta kontakt med grannfejden!

Jag kan bara för mitt liv inte få in i mitt huvud hur en vuxen människa kan bete sig på dt här viset som hon gör! Måste bottna i andra problem..

Hon har nog sagt tusentals gånger att det är minsann förbjudet att ha stallkatter,och hennes katt var minsann utekatt förut,och den har hon gjort till enbart innekatt och den går på lådan och det går så bra så..

Gud vilken jobbig tant! Men förstår hon inte att katten springer hem till dej bara för att HON matar den? Inser hon inte vilka risker hon utsätter katten för som får springa en km. Det låter som att det är längs en väg som katten går, tänker hon inte på bilarna!? Stå på dej! Om hon inte tror att katten har det bra i stallet så ta med henne dit o visa henne!?

Det är en grusväg,tack och lov inte så trafikerad!
Den börjar vid mitt hus,bor i ett 4fam-hus,och vägen går bara bort till stallet!
Men på andra sidan mitt hus och tomt,där är förhoppningsvis inte katten,för porten ligger åt "rätt håll",där går det tung trafik!

En kiten uppdatering..
Jag mailade djurskyddet i stan för att kolla läget lite om mig och min katt,fick detta till svar! Kanske liten text,men jag tror ni kan läsa det!
Det ska jag sätta på min dörr:eek:
19022272.jpg

Åh, vilka människor det finns *suckar*.
Måste folk lägga sig i sådär? De borde väl kunna acceptera en förklaring dessutom.
Vad du ska göra vet jag inte. Testa sätta upp brevet så hon ser det kanske?
Eller fråga henne om katten itne ser välmående ut, fast då påstår hon väl bara att den inte är det.

ja,det är en sån där människa som tar energi ifrån en..
Man vill inte ens se henne..
Jag mailade även jordbruksverket och frågade,fick ett liknande brev från dom! Så jag sätter väl upp det med..

ja,det är en sån där människa som tar energi ifrån en..
Man vill inte ens se henne..
Jag mailade även jordbruksverket och frågade,fick ett liknande brev från dom! Så jag sätter väl upp det med..

Glöm inte att göra kopior så att även om hon river ner el. kluddar på dem så har du fler att sätta upp. Kanske skulle sätta en i pannan på henne med häftstift :angel:

Eller så frågar du om hon vill passa katten en vecka och låter den pissa ner hennes lägenhet. Sen kanske hon slutar envisas med att ha den inne...

Skämt åsido. Bra svar från kommunen där. Sätt upp lappen och rivs den ner be denne Ulrika som skrivit brevet ta kontakt med grannen om hon kan tänka sig det. Kanske tar bättre om det kommer "högre upp ifrån"?

till alla

Nu är gränsen nådd..
Idag när min 18åring kom hem från skolan stog grannen ute på gården,hon hälsade inte..hon sa mjau när dottern gick förbi..
Är hon klok eller inte:devil:?

ps! jag har tagit kopior på alla mina mail,både skickade och inkomna,häftade ihop dom och la dom i hennes brevlåda..

Men ärligt talat... vilken j*vla kärring rent ut sagt!

Be någon bekant med lite "pondus" i rösten ringa till henne och säga att h*n ringer från djurskyddsverket och att dom fått vetskap om att hon stänger in katter i tvättstugan och förklara för henne att om hon inte slutar så kommer hon bli anmäld för djurplågeri :devil:

Kan hyresvärden verkligen inte göra något?

Förbannade kärring, så får hon aboslut INTE gör = djurplågeri!!! Anmäl henne omedelbart. Hade hon gjort så mot mig och min katt, hade hon fått ångra sig, det vill jag lova. Jag stöttar dig till 110 %

kl
Idag när jag kom hem från jobbet,hon vet väl när jag slutar..så stog hon i sitt köksfönster och bankade på fönstret,och sa töntigt hej hej..Vilket betyder att hon läst alla lappar jag lagt i hennes brevlåda! Jag skakade bara på huvudet..
Jag har pratat med hyresvärden,och han står i alla fall på min sida och ska hjälpa mig,mer vill/törs jag inte skriva här på Buke!
Han ska ta några vändor hit på kvällarna och kolla fall katten är inlåst!

Ge katten till henne om hon lovar att ha den som innekatt :idea: så kan den pissa inne hos henne istället!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 309
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 420
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 303
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Har varit sjuk och inte varit ute i trädgården på tre dagar. Vilket också innebär att jag på tre dagar inte har tagit den dagliga...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 490
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar