Är laserbehandling en alternativmetod?

D

Desert_Wind

Moderator får flytta tråden om den ligger fel

Ja som ni ser? Är laser en alternativmetod för häst? Jag anser att eftersom min veternär på klinik remitterat till detta och utfört på klinik, Anna Bergh klassar laser som apparatmetod inom alternativbehandling så är det solklart?

Tjafsar just nu med mitt försäkringsbolag F---m.
Jag har varit på klinik med min häst för att han har vrickat kotleden. Veterinäre ordinerade medicin och laser 2 gånger. Min häst har A1 Vet och även Rehab.

A1 ersätter inte alternativ, det vet jag ju. Däremot ska Rehab extra göra det.
- ALternatvbehadling med belopp upp till 1000 kr per självriskperiod. Arbetet ska vara utfört av veterinär eller remmitterat av veterinär till sjukgymnast eller equiterapeut.
Senare står det om laser som bahandling för sår men det har inget med detta att göra. Står även om sjukbeslag och mediciner.

Nåväl? Vad anser ni i denna fråga?

Sv: Är laserbehandling en alternativmetod?

Hej!

Ditt förs.bolag ersätter endast laser vid sårskada som du själv sagt.

Som alternativbehandling finns inget evidens för laser som jag vet, och då kan jag förstå om förs.bolaget inte vill betala.

Själv struntar jag i att ha rehab, tycker inte den ger särskilt mycket tillbaka alls.

/ Lavinia

Jag fick inte heller ut på min Rehabförsäkring på samma bolag när min häst fick laserbehandling på ett gaffelband (också ordinerat av veterinär). Men jag har fått ut en massa annat på den försäkringen så jag hade tur som skaffade den i år. Eller otur, helst hade jag velat att hästen var frisk.

Då veteriären och juristen på Fo..m tyckte att jag hade en rimlig förklaring och att villkoren faktiskt var luddiga så gav de mig rätt i frågan. Har bett dem förtydliga villkoren.

Känns skönt.
:grin:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka