Är jag känslig nu eller?

Gissningsvis är det vänners vänner. Om ens vän gillar en delning som har offentlig status så dyker den ju ibland upp i ens flöde. Och lyckas man själv då inte hålla käften kan man få på pälsen av helt okända människor.

Det går ju att dölja personer i sitt flöde, om man har vänner med märklig humor som gillar osmakliga bilder.

Det var Facebook som hade tagit ner bilden och jag har sedermera tagit bort "vännen" som delade bilden. Jag har ganska många vänner på facebook som jag inte känner utan de är tillagda för att det är hästmänniskor och jag gillar hur Facebook ger en möjlighet till ett väldigt stort nätverk. Den stora nackdelen är att en får reda på saker (ffa åsikter) om människor som en egentlgen har enormt stor respekt för pga deras hästrelaterade position och kunskap. Så detta nätverkande är helt klart ett dubbeleggat svärd.

Men jag sorterar friskt och tar bort människor som delar misogyna, främlingsfientliga och som i detta fallet helt galet osmakliga skämt/åsikter. Det går även att diskutera huruvida det är rätt att en skapar en bubbla med likatänkande, men det är knappast så att andra åsikter går mig över huvudet för att jag gör så.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka