Är jag känslig nu eller?

Fiorano

Trådstartare
Det pratas mycket om att bilder på bröst (kvinnliga) och kvinnor som ammar som tas ner av Facebook för att de är "stötande". Samtidigt skickar en massa snubbar runt dickpics hej vilt till främmande tjejer utan att det verkar bli påföljder. Nyss dök denna bilden upp i mitt flöde. Jag bläddrade förbi, och sen upp igen och kollade förundrat. Såg jag rätt? Bläddrade ner och tänkte "orka bry sig". Bläddrade upp igen och började bli mer och mer irriterad. Allvarligt liksom? HUR kan detta vara ok när en stackars bröstvårta på en (kvinnlig) tutte inte är ok att lägga ut? Är det för att det är "humor" som jag ska acceptera limp dicks i mitt flöde?

...och jag ber så om ursäkt för att jag publicerar den här bilden, men jag undrar om det är mig det är fel på-eller är detta alltså roligt?
17458244_10210842553131784_3171436183721364975_n.jpg

Alltså jag blir helt galen. Nu har en (kvinna) sagt åt mig att "om jag fått mer snopp själv" hade jag inte blivit så upprörd över bilden. GAAAAAAH!

Det pratas mycket om att bilder på bröst (kvinnliga) och kvinnor som ammar som tas ner av Facebook för att de är "stötande". Samtidigt skickar en massa snubbar runt dickpics hej vilt till främmande tjejer utan att det verkar bli påföljder.

Nu rörde ju sig resten av inlägget i en annan riktning, men jag fastnade här och kan inte låta bli att påpeka att det kan man väl inte jämföra? Något som "publiceras" på Facebook är en sak, något som skickas privat till en eller flera personer en annan. Hur osmakligt det senare än må vara.

Nu rörde ju sig resten av inlägget i en annan riktning, men jag fastnade här och kan inte låta bli att påpeka att det kan man väl inte jämföra? Något som "publiceras" på Facebook är en sak, något som skickas privat till en eller flera personer en annan. Hur osmakligt det senare än må vara.
Ja, just bröst och facebook är väl lite specialfall pga det är typ reglerat i deras användarvilkor och följer absurd USA-norm. Inte är väl snoppar ok där heller?
Att det pratas om brösten är väl för att många tycker företagets regler är just överdrivet stränga.

Skillnad på att diskutera vad ett visst företag har som policy och vad "folk" tycker och reagerar på så själva jämförelsen haltar, trycker jag.

Men du har rätt i att diskussion om bilderna, folks normer och hur de bemöter andras reaktioner behövs!

Jag fick bilden skickad till mig av en vän och tycker den är hysteriskt rolig i sin bisarrhet. Men den hör absolut inte hemma i någotsånär städade sociala medier som facebook. Särskilt inte när minsta antydan till bröstvårta cencureras med hot om avstängning.

Jag fick höra att jag fick för lite kuk (i kidd you not det var så det uttrycktes) för att jag uttryckte ilska över det vedervärdiga med 50 shades samt att jag drömde om bad boys av en annan tjej. Jag är även rabiat feminazi som tycker att dickpics är sexuellt ofredande och att fb har sjuka 'gemensamhetsregler'. :banghead:

Blev ju lite diskussion kring bilden, där jag naturligtvis kraftigt förlöjligades. Hursomhelst tog hen som la upp bilden bort den. Tror iaf att hon gjorde det själv, annars kan det förstås varit Facebook som tog ner den.

Jag är kanske märklig men jag tycker ju att bröst är vackert då de för mig inte är sexuella enbart utan de symboliserar liv och kvinnlighet på ett fint sätt. så denna censur av bröst stör mig och på ngt sätt tycker jag att den kränker oss kvinnor också.
Snoppbilden är ju lika kul som om ngn hade en blottad mus i skägget typ.
Hade det varit en man med Alf lugg så kanske crazy men en kvinna med surt pungskinn över näsan är bara osmaklig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka