Är jag för lång?

U

unspection

Jag är 169cm lång. Undrar om jag är för alldeles för lång för en islandskorsning på 137cm. har hört att isisar brukar tillomed ta vuxna långa människor. men vill höra er åsikt.

Sv: Är jag för lång?

Alltså det där är ju alltid skillnad för person till person vad som är för "långt" osv.

När jag började rida isis så var jag ca 172 cm och min isis var ca 136-137 och de funka kanon och jag kände mig inte alls för "stor" och både han och jag trivdes som attan med varandra.

Min kompis brukar rida mitt russ som e 130 cm och hon e ca 165 cm och det ser jätte bra ut och hon "känns" inte för lång för honom.

Så i mina ögon är du inte för "lång". Rid isiskorsning om de e de du brinner för:love:.
fullvuxna gubbar på 1,80 rider ju isisar:D

ne, det tycker ja inte att du e! min morsa brukar rida isis ibl å hon e typ 174cm el nåt!

Okej tack för era åsikter! :bow:
jag har ridit honom sen han va 3år gammal, så ville bara vara lite nyfiken om det är dax att sluta med honom nu :d

jag anser att det ska kännas bra och lä'ngden har enligt mig bara med själva balansena tt göra. Om du är för tung för hästen är en annan femma. :o

Börjar man verkligen rida på islandshästar vid tre års ålder?

Har du blivit större sedan du började rida honom? Om inte finns det ju ingen anledning att sluta nu - hästen är ju van, så länge du trivs sas. Vikt är ju också av stor betydelse.

Det finns en nålad tråd högst upp till sånna här frågor. Där hittar du massor.
// Linda

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 952
Senast: Sesca
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
588
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 936
Senast: fixi
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 250
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar