Är jag för gammal?

Habina

Trådstartare
Nästa år är jag äntligen färdig med min utbildning och funderar då på att söka till arbetsryttarutbildningen på Strömsholm. För att överhuvudtaget komma in måste jag dock gå ned 20 kg, vilket jag mest ser som en utmaning. Jag har hittills gått ned 15 kg, så det är ju bara att satsa vidare. :angel:

Dock kommer det ju krävas en del för att gå ned alltihopa under ett år, så för att jag inte skall tokanstränga mig i onödan, så tänkte jag höra mig för här. Är det egentligen för sent för mig? Jag blir ju 25 år nästa år och alla här inne verkar ha varit rätt så unga när de började i sporten.

Tilläggas bör att mitt mål med utbildningen inte är att jobba resten av livet med det, utan kanske ett par år för att sedan antingen bli hobbyuppfödare och/eller amatörtränare.

Är det egentligen bättre att satsa på tränarutbildningar direkt istället? För om jag kommer in på utbildningen tar jag ju ändå någon annans plats.

Hoppas någon hängde med i virrigheterna. :o

Sv: Är jag för gammal?

Jag tycker inte att det är för sent!
Visst kommer många in i sporten tidigt, men det kommer även in folk som är äldre än du. Vist går många i din ålder tränar vägen, men fördelen med att gå arbetsryttarutbildnigen och sedan arbeta i ett galoppstall är att du får en helt annan inblick i sporten än den som kommer in via till tränarkursen (vilken du måste gå endå om du skall bli egen tränare). En inblick som en hel del nyblivna amatörtränare verkligen saknar och kunde ha mått bra av.

Nackdelen att gå arbetsryttarutbildningen är ju dock att den är dyrare och bara finns på Strömsholm…

Liknande trådar

Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
728
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 312
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
959
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 008
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar