Är jag dum?

Ämelie

Trådstartare
Jag har fått ett litet problem. Alla mina vänner ska till fjälls på nyår och jag vill såklart följa med. Vi for dit förra året och jag vill verkligen göra om det i år igen. Problemet är att jag fick hem världens goaste valp igår på 12-13 veckor. Är jag jätte dum om jag lämnar bort valpen i 1 dygn för att jag ska kunna festa med vännerna? Inser såklart att det bästa vore att stanna hemma med valpen.

Valpen ska isåfall vara hos en kompis. De har redan en 10mån rottweiler (tidigare "problem hund" ) som är snäll mot allt och alla. Men de kunde dela av lägenheten om de skulle behövas. Är det väldigt dumt av mig att göra så här?

(Vill inte bli dumförklarad, vill så klart att valpen ska ha det bra och vara trygg)
 
Sv: Är jag dum?

Tycker inte alls du är dum. En mentalt stabil (dvs. normal valp) fixar det där plättlätt.
 
Sv: Är jag dum?

Klart att du ska ut med kompisarna! Hunden kommer att överleva och det kommer att gå bra.

Man kan inte sluta leva bara för att man har skaffat sej en hund.
 
Sv: Är jag dum?

Det bästa är väl att vara hemma hos valpen dem första dagarna, eftersom dem brukar vara ledsna efter mamman å inte vilja byta hela tiden, men jag tror det går bra ;)
 
Sv: Är jag dum?

Håller med du :)
Sen hade ju säkert jag varit hemma, för jag är som jag är ;) Men tycker inte det är fel om TS vill gå ut med sina vänner. Är väl bara bra träning för valpen att träffa lite andra folk också.
 
Senast ändrad:
Sv: Är jag dum?

Nää du är inte dum, men du kanske ska låta dom träffas innan du åker bort om dom nu inte redan har det.
 
Sv: Är jag dum?

Tack för alla svar :)

Ska hälsa på kompisen imorgon, hon har köpt en ny häst som jag tänkte fara och kika på ;) Så då får valpen träffa människorna och deras vovve :)
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 790
Senast: Hermelin
·
L
Övr. Hund Har nån här nåt tips om man har en vuxen hund som är dum mot valpar? Alltså typ att den försöker an falla och är ARG inte bara lite sur...
2
Svar
20
· Visningar
2 976
Senast: WildWilma
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 201
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp