Är hoppet ute för min hund??? =(

Casper

Trådstartare
Ush det känns så hopplöst ibland och vad man än gör så verka vi inte få bukt med henne...:confused:

Det är en jaktlabbe vi har som är en väldigt glad sådan och för ca en månad sen så började problemet med att hon slår sönder sin svanstipp!
Vi lindade om den och hon har haft tratt (plus antib och smärtst) och nu så i nästa vecka ska hon på återbesök till vet. Grejen är bara den att härom dagen tog jag av lindan igen för att hon skulle få vara lite fri och då slog hon upp det igen på ett "slag".

Ja kan säga att hon slår så hårt med svansen att hon har gjort bucklor i vårt kylskåp!!:eek: samt gett oss en väldig massa blåmärken på benen.

Är det bara amputering som gäller? ush det vill ja inte ju, men samtidigt så är det ju viktigare att hon mår bra såklart!

Nån som har erfarenheter av liknande händelser?

Vi ska ev oxå ta ett cancer prov på tippen i nästa vecka då hon har blivit tunnare oxå.

Håll lite tummar för oss e ni gulliga!

Här kommer en bild som e tagen på mobilen på henne, därav kvaliten..

http://[url=http://www.pixbox.se/pic5875062][/URL]

Sv: Är hoppet ute för min hund??? =(

Nu kan jag ej se bilden,men om dom amputerar svansen,så tar dom bara bort en bit av den,så hon blir inte helkuperad!Problemet brukar lösa sig när man tagit bort den tunnare delen av svansen!

Fasikens så jobbigt för hunden och för Er!
Men en operation av svansen vore väl snällast för
henne så hon slipper slå upp den gång på gång!
Jag håller tummarna för Er!

Om hon får ont av att hon slår så hårt med svansen så skulle jag självklart kupera den. Utan att tveka.
Har en bekant som fick göra det på sin hund då han slog så hårt att han skadade sig på sin stackars svans.

Håller tummarna! Framförallt att det inte är cancer, men att ni hittar en bra lösning på svansfrågan överlag.

Hoppas att det går bra för er, och att kapa av en del av svansen är inte hela världen.

Jag lånade en salukitik förut och under den tiden råkade hon klämma svansen i en dörr så hårt att veterinären inte hade annat val än att kapa av ca 10 cm av den.
Tratt på svans och huvud i en månad samt smärtstillande i 10 dagar var det enda som kunde vara lite jobbigt.
Hon har inte förändrats någonting av det, förutom att hon blivit lite räddare om svansen när hon går på ställen där det finns saker som kan komma åt den.

Visst har hon kortast svans av alla hundar på kenneln, men hon är en glad och lycklig hund som lever ett bra liv.

Ja det är ju klart att vi får ta bort en bit om det inte vill läka, hoppas bara innerligt att det inte är cancer:cry:

min hund hade det så efter att jag klämt svansen i en dörr. men han var bara valp då och hade inte så mycket kraft i svansen som en vuxen labrador. på honom läkte det till slut och han har en svanstipp som är lite kal på ena sidan.

Min bästa vänninas dalmatiner gjorde precis likadant.
Han stog i en dörröppning och slog svansen mot karmarna tills det skvätte blod överallt.

Dom fick amputera en liten bit, och sen slutade han med det.

Min bästa vänninas dalmatiner gjorde precis likadant.
Han stog i en dörröppning och slog svansen mot karmarna tills det skvätte blod överallt.

Dom fick amputera en liten bit, och sen slutade han med det.

ush ja det har varit lika dant här:crazy: har torkar blod överallt känns det som.. visserligen blev det bättre med tratten och ett bandage, men en lycklig hund får gärna av bandaget oxå me en viftande svans:D:smirk:

Just ja. Min bekants (okej, min styvpappas farbror som jag bodde granne med långt innan styvpappa kom in i bilden) hade ju en fågelhund. Han trasade sönder sin svans i skogen för jämnan iom att han hade sån kraft i den att han valde att kupera svansen för hundens bästa. Och h*n mår mycket bättre idag (iaf sist jag träffade honom) iom att han slapp ha ont efter att ha slagit i svansen hela tiden.

Håller tummarna för att det inte är cancer. Men som jag sa tidigare- mår hunden bättre av en kuperad/amputerad svans så skulle jag självklart välja det alternativet.

Våran granne hade en irlänsk varghund förr som hela tiden slog sönder svansen, och det blev ju tyvärr så att dom fick amputera.. Men som nån sa tidigare, det är ju inte hela svansen, utan bara den del som är skadad, och kanske inflammerad..

Hur som helst är det ju som du säger, det är ju viktigast att hunden mår bra!:)

Lycka till!

Hej!

Som vorsteh-ägare är man ju van vid det här att kupera hundarna som vuxna sedan kuperingsförbudet kom. Jag känner nog bara några enstaka som inte har blivit kuperade.

Min senaste vorsteh klarade svansen till hon var 6 år. Sen blev problemen allt större och när kallbrand hotade så blev det kupering för henne också. Själva kuperingen gick bra, men tyvärr hade hon ont en rätt lång tid efteråt.

Nu är hon pigg och glad i vart fall - och med kort svans

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka