Är honan en hane?

C

Candyheart

Hej. Jag har två dvärgvädurskaniner, knappt 9 veckor gamla. De är två honor, tror jag?! Enligt uppfödaren ska båda vara honor (syskon). De sitter nu i samma bur. Idag släppte jag dem en stund i en lite större lekhage så de skulle få springa av sig. Och efter en liten stund försöker den ena honan para sig med den andra :crazy:.. Gör honor så också? Eller är den ena en hane? Svårt att avgöra kön på dem genom att titta (är väl inte direkt så van vid sånt) men båda ser i princip likadana ut "där nere".. Och ifall den ena är en hane, är den redan könsmogen? Väldigt tacksam för tankar och svar! (Vill ju inte att två syskon ska göra ungar :crazy:)

Sv: Är honan en hane?

Det är ett dominansbeteende. Det måste alltså inte innebära att det är en hane, utan honor kan också göra så.

Kaniner blir könsmogna vid 3 - 4 månader (små raser, vilket dvv räknas till. större raser blir könsmogna senare), men vissa KAN bli det tidigare.

Känner du ingen som har erfarenhet av kaniner som kan hjälpa dig att kolla?
Jag hade gärna hjälpt dig, men borås är lite väl långt att åka ;).

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 228
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 218
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej! Min Malinois hane på 2.5år var ute ihop med två av dom andra hundarna varav ena är en schäfer på 36kg och han själv väger väll en...
Svar
10
· Visningar
2 596
Senast: Linda_A
·
Däggdjur Vår fina kaninhona dog idag! Min man hittade henne i buren nu på kvällen, och inte nog med det, när han plockar lite med en liten...
Svar
4
· Visningar
2 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar