Är hästen för gammal för att betäckas

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare camiljont
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 750
C

camiljont

Jag har fått ta över ett halvblods sto som är 23 år, hon promenad rids lite grann som det är nu. Hon var väldigt duktig i både dressyr och hoppning i sin ungdom. Hon har tidigare haft ett flertal föl så det skulle inte vara första gången. Nu undrar jag om hon är för gammal att ta ett föl till på. Hon är helt frisk.

Sv: Är hästen för gammal för att betäckas

Låt en veterinär titta på henne och se ifall hon bör betäckas eller inte. Hon bör inte vara för gammal.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
953
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
2 812
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 175
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka