Är Globus rockard bra?

Smurfoff

Trådstartare
funderar på att köpa en rockard från http://www.globussport.se/
jag mejlade och fråga om den passade en shettis som var 90 cm i mankhöjd och han sa att den skulle passa utmärkt! jag pratade med ryketofta som kan köpa in en vagn till mig men hon sa att problemet är med Globos är att man inte får byta om det inte passar. vad gör man om den inte passar? då har man ju slösat 3000 kr helt i onödan!
har ni en sån vagn till er shettis? (den minsta)

Sv: Är Globus rockard bra?

Har en sån vagn men har inte testat den än. :D

Jag har sett en sån vagn. Den är mycket lätt men känns nästan lite klen. I alla fall om du ska tävla och köra maraton. Men vanliga skogspromenader funkar den nog för.

Då funkar den nog...Fast jag skulle nog se om jag hittade nån stadigare ändå. Kändes som om den skulle krasa om man satte sig i den typ...haha...nej kanske inte, men däcket small på den jag såg!

Jag har köpt en sådan och gav 2500 kronor. Valde 145 skaklar till min maxade shettis. Den med 125 skaklar var för liten (Om jag kommer ihåg måtten rätt)

Hej.

Om jag inte minns fel, så har Globus samma rockard som Equilex
Jag tänkte själv köpa den nyligen. Jag kör också bara i skogen utan tävlingsambitioner.
Ringde och pratade med dom på equilex, hon sa att det inte är av högsta kvalite och att det som kostar är frakten.
När jag bestämt mig för att köpa en annan rockard. så mejlade jag till equilex och sa att jag inte längre var intresserad för jag ville ha en bättre vagn när jag ändå skulle köpa nytt.
VET NI VAD DOM SVARADE! :eek:
Det gör du nog rätt i. Det är en billig vagn i klenaste laget. :eek:

Hör det inte till standard att man ska göra reklam för det man säljer och inte avråda folk! :crazy:

jag ska nog inte köpa en sån. har hittat en vagntillverkaresom bor nära mig som jag ska snacka med.

Sara skrev:
Hej.

Om jag inte minns fel, så har Globus samma rockard som Equilex
Jag tänkte själv köpa den nyligen. Jag kör också bara i skogen utan tävlingsambitioner.
Ringde och pratade med dom på equilex, hon sa att det inte är av högsta kvalite och att det som kostar är frakten.
När jag bestämt mig för att köpa en annan rockard. så mejlade jag till equilex och sa att jag inte längre var intresserad för jag ville ha en bättre vagn när jag ändå skulle köpa nytt.
VET NI VAD DOM SVARADE! :eek:
Det gör du nog rätt i. Det är en billig vagn i klenaste laget. :eek:

Hör det inte till standard att man ska göra reklam för det man säljer och inte avråda folk! :crazy:

hehe...då hade jag kanske en god uppfattning om den...

allmänt

Var det inte här på forumet som någon berättade att hjulen hade vikit sig?

Jag köpte den mindre varrianten innan den större kommit ut,men vagnen i sig funkar,men den är i klenaste laget,nu har jag bara kört promenadkörning med min, och de håller den till,men när kassa tillåter så ska de investeras i en annan, som man kan terränga lite med! :d :)

Ja precis den är väldigt klen och så, men till lite fritidskörning är den helt okej.
Jag kör på i roslagsvagnen jag. Helt suverän. :)

Är det verkligen den vagnen :confused: som finns på Globus sida? Ser inte alls ut som de vagnar Lena's haft de sista åren, fast du köpte kanske din för länge sen?

Gårdsbutiken har ju nyligen fått hem globus, innan har de haft börjes travrockard/speedcarts plus nån fyrhjuling med skottkärrehul :)

Jag ska hem i mars, så då ska jag bsolut dit o kolla vad som hänt sen sist :)

/jenny

Vad kul!
Jag var där förra veckan och då fanns det bara en "börjes" vagn. Får ta en tur de närmsta dagarna och inventera :) .

Ja det har jag också för mig att hjulen hade vikit sig för nån, men det var efter en skentur som slutade i diket. Om jag minns rätt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 639
Senast: Ramona
·
Körning När skattepengarna kommer ska det införskaffas en ny rockard till min lilla shettisfröken. Frågan är vilken jag ska köpa? Tidigare...
Svar
4
· Visningar
2 426
Senast: Mli
·
Körning Hej Det här frågan har säkert kommit tusentals gånger, men jag har sökt och googlat men inte hittat svaret. ;) Vi har tänkt...
Svar
10
· Visningar
1 976
Senast: Anna_
·
Hästmänniskan Hej! Jag är lite osäker på vart jag ska lägga tråden så moderator får gärna flytta den om den hamnat fel. Ja, som rubriken lyder har...
Svar
9
· Visningar
1 503
Senast: Ponnytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka